A hazai piac áll a növekedési célok központjában

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 08. 12:36

2012. 03. 08-án a PwC Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében mutatta be a nemzetközi szinten immár 15. alkalommal elkészített Globális Vezérigazgatói Felmérést, amelyben ez alkalommal először vettek részt a magyar vállalatvezetők is.

dr Lőcsei, dr Futó, Nick Kós, dr. Rolek (balról jobbra)

Nick Kós,a PwC Magyarország ügyvezetője megnyitó beszédében köszöntötte a hölgyeket, majd kiemelte a kutatás legfontosabb pontjait. Rámutatott, hogy a vállalatvezetők szerte a világon hasonlóan gondolkodnak, hasonló problémákkal küzdenek. Néhány kérdésben azonban nagy eltérés mutatkozik a magyar és a nemzetközi megközelítés között.

Dr. Futó Péter, az MGYOSZ elnöke azt hangsúlyozta, hogy a szervezet által képviselt hatezer vállalat a versenyszféra 60 százalékát képviseli, így meghatározó tényező a magyar gazdaságban. Ahogy a kutatás is igazolja, a vállalatvezetők számára a legfontosabb tényezők a kiszámíthatóság és az elvesztett bizalom visszaállítása, ami a gazdasági növekedés szükséges, de nem elégséges feltétele.

Dr. Lőcsei Tamás, a PwC Magyarország vezető munkatársa a kutatás főbb pontjait elemezve rámutatott, hogy a magyar vezérigazgatóknak csupán egy ötöde bizakodó az idei országos gazdasági növekedést illetően, de saját vállalatát illetően 47 % jósol növekedést. Három éves távlatban optimistábbak a vezetők, 78 százalékuk vár növekedést. A növekedési esélyek a új termékek és új szolgáltatások kifejlesztése, elsősorban a hazai piacra fókuszálva. Lényeges különbség ez a lokális prioritás, hiszen a többi megkérdezett ország vállalatvezetői inkább a fejlődő országok piacai felé fordulnak, ott keresik a növekedési lehetőségeket.

A válságból való kiút lehetőségeként említették még a vállalati fúziókat, összeolvadásokat, felvásárlásokat és az ügyfélkapcsolatok javítását, elmélyítését.

Legnagyobb kockázati tényezőként a cégvezetők a bizonytalan gazdasági növekedést, az árfolyam ingadozást és az államháztartási hiányt és annak adókövetkezményeit sorolták fel.

Dr. Rolek Ferenc az MGYOSZ alelnöke rávilágított, hogy a tehetség menedzsment kérdésében mutatkozott talán a legnagyobb eltérés a magyar és a nemzetközi álláspont között. Sajnos a válaszadóknak csupán 3 százaléka említette, hogy ez a tényező nagyobb figyelmet érdemelne.

Lapunk kérdésére Dr. Lőcsei Tamás elmondta, hogy a vállalatok kooperációs hajlandósága egyenlőre igen alacsony szinten áll, de a sajtótájékoztatót megelőző vezetői fórumon fejlesztendő pontként jelölték meg ezt a területet.

A vezetők továbbra is fő prioritásként a költséghatékonyság megteremtését említik, az idei év túlélését tűzik ki célul, rigorózus menedzsmenttel, óvatos befektetésekkel és kutatás-fejlesztéssel, ami kizárólag az erősségekre összpontosít.

34% további elbocsájtásokat tervez, 46% nem tudja vagy változatlannak reméli a létszámot 22% pedig munkaerő növekedéssel számol.

Kapcsolódó cikkeink