”A hazai az igazi” szlogennel indította idei kampánysorozatát a Magyar Termék Nonprofit Kft.
„A hazai az igazi” szlogennel indította idei kampánysorozatát a Magyar Termék Nonprofit Kft., hogy felhívja a vásárlók figyelmét a megbízhatóan magyar eredetű termékekre, és ezzel erősítse a tudatos vásárlási szokásokat; a szigorúan ellenőrzött, megbízható termékek védjegyének használatára már több mint 210 cég terméke jogosult – közölte a Kft. az MTI-vel szerdán.
A közleményben Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte: a Covid-járvány következtében tovább erősödött a magyar gyártók és termékeik iránti fogyasztói bizalom. Ezt a piaci szereplők is érzékelték, így egyre több nemzetiszínű logóval ellátott termék jelent meg a piacon. „A kínálat zavarba ejtő bősége” miatt döntöttek az idei kampánysorozatról hangsúlyozva, hogy a Magyar Termék védjegy mögött álló független szakértői tanúsítási rendszer és a folyamatos ellenőrzés nemcsak a hazai eredetre jelent valódi garanciát, hanem a megbízhatóságra is – mondta el az ügyvezető.
Eddig több mint 210 cég csaknem 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára – tette hozzá, megemlítve, hogy ezek a cégek 1740 milliárd forintot megközelítő árbevételt produkálnak, és több mint 43 ezer embernek adnak munkát. A védjegyhasználók között a saját területük piacvezető gyártói ugyanúgy megtalálhatók, mint a közepes- és kisvállalkozások.
Benedek Eszter megemlítette, hogy a védjegyhasználók között van például a Gyulahús Kft., a Naszálytej Zrt., a Goldenburg burgonya forgalmazója és termelője, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. és nemrég csatlakozott a SPAR Magyarország, elsőként olyan kereskedelmi láncként, amely egyben gyártóként is megjelenik a magyar piacon.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője a közleményben elmondta, cégüknél az élelmiszer termékterületen a hazai beszerzési arány 90 százalék feletti, amely egyben a hazai agrárium támogatását is jelenti. A rövid ellátási lánccal a fenntarthatósági szempontokat is szolgálják. Többféle módon segítik a hazai gyártókat abban, hogy beszállítókká váljanak, illetve növeljék értékesítésük volumenét. A magyar kistermelőknek, kisvállalkozásoknak például regionális beszállítófejlesztési programot alakítottak ki „Régiók Kincsei” név alatt, amely egyben a benne részt vevők mentorálását is jelenti.
A SPAR gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtet Magyarországon. A SPAR Regnum Húsüzemek tavaly 1,4 millió kilogramm bontott marhahúst, és 22,2 millió kilogramm sertéshúst dolgoztak fel; a termékek közül 19 viseli a Magyar Termék védjegyet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet fordít a hazai termékekre a TISZA-COOP
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíját idén…
Tovább olvasom >Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj: A CBA és a hazai termékek sikere
A CBA Kereskedelmi Kft. számára a 2024-es Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >