A határ menti hipermarketek az erősebb forint miatt nem ismétlik meg tavalyi teljesítményüket
Csökkent a hipermarketek piaci részesedése mind az élelmiszer, mind a háztartási vegyiáru és kozmetikum forgalmából, idén az első félévben – derül ki a Nielsen felméréséből.
Mindkét termékcsoportban 1-1 százalékponttal lett kisebb a hipermarketek részaránya; élelmiszernél 31 százalék, háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál pedig 38.
A csökkenés egyik lényeges oka, hogy tavaly a forint gyengülése miatt a szomszéd országokból érkező sok vásárló fellendítette a határ közeli hipermarketek forgalmát. Idén viszont az erősebb forint miatt jóval kevesebb a külföldi vásárló.
Élelmiszernél a lakóhely közeli, szűk választékot kínáló, 51-200 négyzetméteres boltok piaci részesedése 17-ről 18 százalékra emelkedett. Szintén lakóhely közeli bolttípus a 201-400 négyzetméteres, amelynek piaci pozíciója stabil mindkét termékcsoportban. A drogériák mutatója háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 25-ről 27 százalékra emelkedett – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >