A határ menti hipermarketek az erősebb forint miatt nem ismétlik meg tavalyi teljesítményüket
Csökkent a hipermarketek piaci részesedése mind az élelmiszer, mind a háztartási vegyiáru és kozmetikum forgalmából, idén az első félévben – derül ki a Nielsen felméréséből.
Mindkét termékcsoportban 1-1 százalékponttal lett kisebb a hipermarketek részaránya; élelmiszernél 31 százalék, háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál pedig 38.
A csökkenés egyik lényeges oka, hogy tavaly a forint gyengülése miatt a szomszéd országokból érkező sok vásárló fellendítette a határ közeli hipermarketek forgalmát. Idén viszont az erősebb forint miatt jóval kevesebb a külföldi vásárló.
Élelmiszernél a lakóhely közeli, szűk választékot kínáló, 51-200 négyzetméteres boltok piaci részesedése 17-ről 18 százalékra emelkedett. Szintén lakóhely közeli bolttípus a 201-400 négyzetméteres, amelynek piaci pozíciója stabil mindkét termékcsoportban. A drogériák mutatója háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 25-ről 27 százalékra emelkedett – közli a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >