A hamisított termékek 900 milliárd dolláros kárt okoznak az idén
Dinamikusan nő a világban a „hamisítási ipar”: az okozott kár az idén 900 milliárd dollár, szemben a 2007. évi 250 milliárddal – mondta Simándi Andrea, a Simándi Bird&Bird ügyvédi iroda vezetője egy budapesti sajtótájékoztatón.
Míg az Európai Unióban tíz évvel ezelőtt 10 millió darab hamisított terméket foglaltak le, addig 2009-ben ez a szám elérte a 117 milliót. Magyarországon tavaly 4044 esetben foglaltak le hamis terméket a hatóságok, ami 413 százalékos növekedés a 2006. évi 979 lefoglaláshoz képest.
A nemzetközi ügyvédi iroda magyarországi partnerének vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a termékhamisítás miatt az Európai Unióban évente 100 ezer munkahely szűnik meg, a hamisított termékek élet- és balesetveszélyesek lehetnek, ezért fontos a tudatos márkavédelem, a tudatos fogyasztói magatartás. Simándi Andrea a legtöbbet hamisítottak között említette a ruházati termékeket, az elektronikai cikkeket, a dohányárukat, az élelmiszereket, köztük a szeszesitalokat, az ásványvizeket és az élelmiszer-adalékokat. A fertőzött iparágak közé tartozik a járműalkatrész-gyártás: az alkatrészek hamisítása hatalmas biztonsági kockázatot jelent – hívta fel a figyelmet az ügyvédi iroda vezetője.
Az Európai Unióban a tavaly lefoglalt termékek 18 százaléka volt veszélyes az egészségre, s ami aggasztó, hogy a hamisítás már a játékokra is kiterjed, veszélyeztetve a gyerekek egészségét – mondta Simándi Andrea. Hozzátette: elgondolkodtató, hogy a hamisított termékek 70 százalékát legálisan működő boltokban foglalták le a hatóságok.
Az uniós adatok szerint a hamis gyógyszerek forgalmi értéke a világban évi 75-200 milliárd dollárra tehető. Magyarországon a teljes gyógyszerforgalom 3 százalékát teszik ki a hamis termékek, s a felmérések szerint a lakosság 7 százaléka hajlik ismeretlen eredetű gyógyszer vásárlására.
Almási Gyula, a VPOP szellemi tulajdonjog-védelmi osztály vezetője elmondta, hogy a világban 2009-ben a lefoglalt hamis áruk 15 százaléka az utasforgalomban, 85 százaléka pedig a kereskedelmi forgalomban jelent meg. A VPOP a Hamisítás Elleni Nemzeti Testülettel közösen road-show-kat szervezett, ahol a lakossággal ismertették a hamisítás elleni fellépés jelentősét. Tapasztalatuk az volt, hogy a résztevők 46 százaléka akkor is vásárolna hamis terméket, ha tudná, hogy az hamis – közli az MTI nyomán az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >