A hajlakknál a gyártói márkák uralják a piacot
A legnagyobb forgalmú hajápoló-kategóriák értékben mért kiskereskedelmi eladása stabilan alakult 2010. március–2011. februárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A gyártói márkák pozíciója viszonylag kedvező, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 60, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kategóriájának értékben mért bolti forgalmából tavaly is, egy évvel korábban is 83 százalék jutott a gyártói márkákra, addig a hajápoló-kategóriák középértéke stabilan 94 százalék.
Erősen koncentrált a hajápoló szerek bolti eladása. A drogéria és a hipermarket általában elviszi az értékben mért forgalom több mint háromnegyed részét. Egyetlen kivétel a sampon, amelynek bolti eladásából 69 százalék jutott a két bolttípusra legutóbb. Viszont 92 százalék az együttes piacrészük hajfestéknél.
Samponnál az éves piac mérete megközelíti a 11 milliárd forintot. Értékben a mutató 0, azaz nem változott a bolti forgalom éves összehasonlításban. Ugyanakkor legutóbb 2 százalékkal kevesebb sampont adtak el, mint egy évvel korábban.
A gyártói márkák piacrésze a legutóbbi adatok szerint 94 százalék értékben, ahogyan egy évvel korábban is. A hajfesték a második legnagyobb forgalmú kategória, immár 7 milliárd forintot meghaladó éves piaccal. Itt értékben a kiskereskedelmi eladásnál plusz 2 százalékot regisztráltunk, míg mennyiségben mínusz 3 százalékot, egyik évről a másikra.
A hajbalzsam éves piaca mintegy 2,5 milliárd forint. Értékben 2, mennyiségben 4 százalékkal adtak el kevesebbet a boltokban, mint egy évvel korábban.
Ami a hajformázókat illeti, éves piacméretük 2 milliárd felett mozog. A tárgyalt kategóriák közül legkevésbé tudott ellenállni a pénzügyi válság hatásainak. Bolti forgalma ugyanis értékben 3, mennyiségben pedig 9 százalékkal csökkent.
Itt érzékelhetően erősödtek a kereskedelmi márkák. Értékben a gyártói márkák piacrésze a tavalyi 91 százalék után múlt évben 89.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >