A hajlakknál a gyártói márkák uralják a piacot
A legnagyobb forgalmú hajápoló-kategóriák értékben mért kiskereskedelmi eladása stabilan alakult 2010. március–2011. februárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. A gyártói márkák pozíciója viszonylag kedvező, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből.
Amíg ugyanis a Nielsen által mért 60, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok kategóriájának értékben mért bolti forgalmából tavaly is, egy évvel korábban is 83 százalék jutott a gyártói márkákra, addig a hajápoló-kategóriák középértéke stabilan 94 százalék.
Erősen koncentrált a hajápoló szerek bolti eladása. A drogéria és a hipermarket általában elviszi az értékben mért forgalom több mint háromnegyed részét. Egyetlen kivétel a sampon, amelynek bolti eladásából 69 százalék jutott a két bolttípusra legutóbb. Viszont 92 százalék az együttes piacrészük hajfestéknél.
Samponnál az éves piac mérete megközelíti a 11 milliárd forintot. Értékben a mutató 0, azaz nem változott a bolti forgalom éves összehasonlításban. Ugyanakkor legutóbb 2 százalékkal kevesebb sampont adtak el, mint egy évvel korábban.
A gyártói márkák piacrésze a legutóbbi adatok szerint 94 százalék értékben, ahogyan egy évvel korábban is. A hajfesték a második legnagyobb forgalmú kategória, immár 7 milliárd forintot meghaladó éves piaccal. Itt értékben a kiskereskedelmi eladásnál plusz 2 százalékot regisztráltunk, míg mennyiségben mínusz 3 százalékot, egyik évről a másikra.
A hajbalzsam éves piaca mintegy 2,5 milliárd forint. Értékben 2, mennyiségben 4 százalékkal adtak el kevesebbet a boltokban, mint egy évvel korábban.
Ami a hajformázókat illeti, éves piacméretük 2 milliárd felett mozog. A tárgyalt kategóriák közül legkevésbé tudott ellenállni a pénzügyi válság hatásainak. Bolti forgalma ugyanis értékben 3, mennyiségben pedig 9 százalékkal csökkent.
Itt érzékelhetően erősödtek a kereskedelmi márkák. Értékben a gyártói márkák piacrésze a tavalyi 91 százalék után múlt évben 89.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >