A hagyomány és az innováció jellemzi az idei karácsonyi édességpiacot
Kiegyensúlyozott szezont várnak az idei karácsonyi időszakban a magyar édesség gyártók. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, de az innovatív termékek is egyre keresettebbek.
A karácsony továbbra is az egyik legfontosabb szezon az édességet készítők, termelők és gyártók számára. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége által készített körkép szerint a 2025-ös ünnepi szezonban az látszik, hogy a vásárlók két irányba mozdulnak: egyrészt továbbra is nagyon erős az érdeklődés a hagyományos, nosztalgikus ízek és formák iránt, másrészt az innovatív termékek is egyre keresettebbek. A teljes eladott mennyiség nem csökken érdemben, ugyanakkor a vásárlók tudatosabban választanak, nagyobb a jelentősége az akcióknak, promócióknak, és hajlandóak megfizetni a szezonális édességek árát. A várakozások szerint a karácsonyi édességek piaca ebben a szezonban kiegyensúlyozott maradhat.
A december 6-a előtti hetekben csaknem 8-9 millió csokimikulás talál gazdára hazánkban, míg az eladott édességes adventi kalendáriumok száma eléri a 350 ezret. A kereslet továbbra is jelentős a hagyományos csokoládéfigurák iránt, ugyanakkor az innovatív termékek is egyre kelendőbbek. A különleges ízkombinációk vagy modern technikával készülő édességek között több termék készül a különböző érzékenységgel, vagy intoleranciával élő fogyasztók számára is.
Összességében elmondható, hogy a vásárlók keresik a jó ár-érték arányú termékeket és inkább a minőséget választják a mennyiség helyett. A gyártók ma már nemcsak a minőségi alapanyagokba invesztáltak, de fejlesztik a csomagolást, dobozokat is, így egyre több termék kerül a piacra környezettudatos csomagolásban.
A fogyasztók választásait egyre inkább befolyásolják a fenntarthatósági szempontok és a praktikus, környezettudatos csomagolási megoldások. A vállalkozások az utóbbi években számos fejlesztést hajtottak végre ezen a területen, így a szezonális termékek között egyre több innovatív újrahasznosítható vagy csökkentett műanyagfelhasználású csomagolással ellátott édesség jelenik meg.
A magyar márkák iránt továbbra is erős a bizalom és a vásárlók szívesen választanak hazai gyártású termékeket, különösen az ünnepi időszakban, amikor a minőség, a megbízhatóság és a hagyomány kiemelt szerepet kap.
Kapcsolódó cikkeink
Exportbajnok innovációval a cukorpiaci kanyarban – budapesti iparági kerekasztal az édességgyártók versenyképességéről
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Dráguló húsvéti csokoládé: idén is mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elbizonytalanodási csapdában a kiskereskedelmi forgalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: októberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,1, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Giving Friday: akciók helyett jótékonyság, 42 millió forintot adományoz a dm
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

