A gyerekek állnak a SIÓ–ECKES CSR-programjainak középpontjában
A társadalmi felelősségvállalás sajátos vállalati stratégiát takar, miután nem termékekről, hanem kötelezettségvállalásról van szó, a termékekhez kapcsolódó konkrét üzenetek helyett általánosabb mondanivalót tükröznek a vállalati stratégiák. A SIÓ-ECKES a gyerekek biztonságos fejlődését, egészséges táplálkozását és ezen keresztül egészséges életét támogatja évek óta. Nagy Györgyit, a SIÓ-ECKES Kft. PR-tanácsadóját kérdeztük a programokról.– Milyen programot folytatnak és miként határozzák meg a célokat?
– A SIÓ-ECKES Kft. több éve működteti a Köszönjük, SIÓ! programot. Ennek keretében, immár második éve, a szociálisan rászoruló családok szorgalmas gyermekeinek beiskolázási támogatását tűzte ki célul a cég. Az országos program összefogáson alapul, nemcsak a rászorulókkal foglalkozik, hanem bevonja iskolatársaikat és pedagógusaikat is a pályázat elkészítésébe. A programot támogatja a Tetra Pak, az Oktatási Minisztérium és aktív közreműködő partner az Ápisz. A Köszönjük, SIÓ! Iskolatáska Program mellett a SIÓ-ECKES számos olyan alapítványt támogat, amelyek a gyermekek egészségét, egészséges táplálkozását és életét támogatja, valamint az Élelmiszerbank számára is ajánl fel adományokat. A fenti programok mellett a SIÓ-ECKES Kft. külön foglalkozik környezetünk védelmével. Ezt a SIÓ-ECKES a legkülönbözőbb területeken valósítja meg, ennek keretében, többek közt, a cég tavaly csatlakozott a „Bringázz munkába” kezdeményezéshez is.
– Hogyan mérik a saját programjaik hasznát?
– Mind a CSR-, mind a jótékonysági programok haszna nem üzleti alapú mérést jelent. A SIÓ-ECKES Kft. számára a támogatottak minél szélesebb körű elérése a cél, valamint az, hogy a megfelelő helyre kerüljön a donáció. Számszakilag a pályázatokon részt vevő intézmények, valamint a támogatott gyermekek és családok számában mérhető.
– Miként kötik össze a márkakommunikációjukkal, mérik-e valahogyan az üzleti hasznukat ezeknek a programoknak?
– A Köszönjük, SIÓ! program a másfél literes SIÓ-termékeken és POS-anyagokon is megjelenik. Az ott elhelyezett kommunikáció tájékoztatja a fogyasztókat a programról, valamint a program online oldalára invitálja őket. Külön fogyasztói kommunikációt az elmúlt két évben nem folytattunk, aminek egyik oka, hogy szociális pályázatként teljesen speciális csatornákon keresztül érjük el az intézményeket. Ahogy az előbb említettem, a CSR- és jótékonysági tevékenység nem elsődleges célja az üzleti haszonszerzés, nem is lehet az, hiszen onnantól nem beszélhetünk valódi jótékonyságról.
– Miként hat a válság a jelenlegi programokra és a tervekre?
– A SIÓ-ECKES Kft. CSR-tevékenységét a világgazdasági válság és annak hazai begyűrűzése nem befolyásolja. A SIÓ számára a felelősség azt is jelenti, hogy programjai, elkötelezettségei tekintetében is hosszú távon támaszkodhatnak rá partnerei éppúgy, mint a rászorulók. 2009-ben a Köszönjük, SIÓ! Iskolatáska Program által érintett családok száma drasztikusan növekedik, sok gyermek pedig a teljes bizonytalanság új arcát ismerheti meg. Nem mondható felelősen gondolkodónak az a cég, amelyik ezt a keretet csökkenti, hiszen a teljes költségvetés számtalan más olyan elemből áll, amelyek csökkenthetők.
L. M.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rangos díjakkal ismerték el a SPAR kevesebb műanyagot igénylő, innovatív csomagolási megoldását
Két rangos díjjal tüntették ki a SPAR Magyarország innovatív csomagolástechnológiáját.…
Tovább olvasom >Távozik a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója
Távozik a posztjáról a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója március 5-ével –…
Tovább olvasom >Hungexpo: több mint 23 ezer látogató kereste fel a Utazás+ Kiállítást és a Budapest Boat Show-t
Több mint 23 ezer látogató kereste fel a 47. Utazás+…
Tovább olvasom >