A gyerekek állnak a SIÓ–ECKES CSR-programjainak középpontjában
A társadalmi felelősségvállalás sajátos vállalati stratégiát takar, miután nem termékekről, hanem kötelezettségvállalásról van szó, a termékekhez kapcsolódó konkrét üzenetek helyett általánosabb mondanivalót tükröznek a vállalati stratégiák. A SIÓ-ECKES a gyerekek biztonságos fejlődését, egészséges táplálkozását és ezen keresztül egészséges életét támogatja évek óta. Nagy Györgyit, a SIÓ-ECKES Kft. PR-tanácsadóját kérdeztük a programokról.– Milyen programot folytatnak és miként határozzák meg a célokat?
– A SIÓ-ECKES Kft. több éve működteti a Köszönjük, SIÓ! programot. Ennek keretében, immár második éve, a szociálisan rászoruló családok szorgalmas gyermekeinek beiskolázási támogatását tűzte ki célul a cég. Az országos program összefogáson alapul, nemcsak a rászorulókkal foglalkozik, hanem bevonja iskolatársaikat és pedagógusaikat is a pályázat elkészítésébe. A programot támogatja a Tetra Pak, az Oktatási Minisztérium és aktív közreműködő partner az Ápisz. A Köszönjük, SIÓ! Iskolatáska Program mellett a SIÓ-ECKES számos olyan alapítványt támogat, amelyek a gyermekek egészségét, egészséges táplálkozását és életét támogatja, valamint az Élelmiszerbank számára is ajánl fel adományokat. A fenti programok mellett a SIÓ-ECKES Kft. külön foglalkozik környezetünk védelmével. Ezt a SIÓ-ECKES a legkülönbözőbb területeken valósítja meg, ennek keretében, többek közt, a cég tavaly csatlakozott a „Bringázz munkába” kezdeményezéshez is.
– Hogyan mérik a saját programjaik hasznát?
– Mind a CSR-, mind a jótékonysági programok haszna nem üzleti alapú mérést jelent. A SIÓ-ECKES Kft. számára a támogatottak minél szélesebb körű elérése a cél, valamint az, hogy a megfelelő helyre kerüljön a donáció. Számszakilag a pályázatokon részt vevő intézmények, valamint a támogatott gyermekek és családok számában mérhető.
– Miként kötik össze a márkakommunikációjukkal, mérik-e valahogyan az üzleti hasznukat ezeknek a programoknak?
– A Köszönjük, SIÓ! program a másfél literes SIÓ-termékeken és POS-anyagokon is megjelenik. Az ott elhelyezett kommunikáció tájékoztatja a fogyasztókat a programról, valamint a program online oldalára invitálja őket. Külön fogyasztói kommunikációt az elmúlt két évben nem folytattunk, aminek egyik oka, hogy szociális pályázatként teljesen speciális csatornákon keresztül érjük el az intézményeket. Ahogy az előbb említettem, a CSR- és jótékonysági tevékenység nem elsődleges célja az üzleti haszonszerzés, nem is lehet az, hiszen onnantól nem beszélhetünk valódi jótékonyságról.
– Miként hat a válság a jelenlegi programokra és a tervekre?
– A SIÓ-ECKES Kft. CSR-tevékenységét a világgazdasági válság és annak hazai begyűrűzése nem befolyásolja. A SIÓ számára a felelősség azt is jelenti, hogy programjai, elkötelezettségei tekintetében is hosszú távon támaszkodhatnak rá partnerei éppúgy, mint a rászorulók. 2009-ben a Köszönjük, SIÓ! Iskolatáska Program által érintett családok száma drasztikusan növekedik, sok gyermek pedig a teljes bizonytalanság új arcát ismerheti meg. Nem mondható felelősen gondolkodónak az a cég, amelyik ezt a keretet csökkenti, hiszen a teljes költségvetés számtalan más olyan elemből áll, amelyek csökkenthetők.
L. M.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >