A GVH segíti a piaci szereplők felkészülését a fogyasztóvédelmi változásokra
Május végétől több ponton szigorodik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozása a fogyasztók védelme érdekében, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) segíti a piacok szereplőit felkészülni a változásokra – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.

A versenyhivatal épülete, kép: gvh.hu
Felidézték, hogy Magyarországon is új rendelkezések lépnek életbe 2022. május 28-tól az árfeltüntetés és akciótartás, illetve a fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítésének terén a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozásának uniós szintű változásai következtében.
A nemzeti versenyhatóság már év elején felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy időben alkalmazkodjanak az új jogszabályi követelményekhez, ajánlásokkal támogatta az érintett piaci szereplőket, április 21-én pedig a versenyhivatal szakemberei nyilvános workshop keretében segítették az érdeklődőket a felkészülésben a módosuló szabályozásra.
A május végi változások hatályba lépése előtt a versenyhatóság közösségi kampánnyal segíteni fogja a piacok megfelelő felkészülését, illetve a fogyasztói tudatosság erősítését a változással érintett területeken – írják a közleményben.
„A nemzeti versenyhatóság számára a fogyasztóvédelem egyet jelent a magyar emberek védelmével. Mindenki számoljon azzal, hogy kiemelten figyelünk a betegekre, az idősekre, a gyermekekre és a családokra. Ők az úgynevezett sérülékenyebb fogyasztói csoport” – indokolta a hatóság aktivitását a verseny-kultúra fejlesztés területén Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >