A GVH segíti a piaci szereplők felkészülését a fogyasztóvédelmi változásokra
Május végétől több ponton szigorodik a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozása a fogyasztók védelme érdekében, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) segíti a piacok szereplőit felkészülni a változásokra – közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
Felidézték, hogy Magyarországon is új rendelkezések lépnek életbe 2022. május 28-tól az árfeltüntetés és akciótartás, illetve a fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítésének terén a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozásának uniós szintű változásai következtében.
A nemzeti versenyhatóság már év elején felhívta a vállalkozások figyelmét arra, hogy időben alkalmazkodjanak az új jogszabályi követelményekhez, ajánlásokkal támogatta az érintett piaci szereplőket, április 21-én pedig a versenyhivatal szakemberei nyilvános workshop keretében segítették az érdeklődőket a felkészülésben a módosuló szabályozásra.
A május végi változások hatályba lépése előtt a versenyhatóság közösségi kampánnyal segíteni fogja a piacok megfelelő felkészülését, illetve a fogyasztói tudatosság erősítését a változással érintett területeken – írják a közleményben.
„A nemzeti versenyhatóság számára a fogyasztóvédelem egyet jelent a magyar emberek védelmével. Mindenki számoljon azzal, hogy kiemelten figyelünk a betegekre, az idősekre, a gyermekekre és a családokra. Ők az úgynevezett sérülékenyebb fogyasztói csoport” – indokolta a hatóság aktivitását a verseny-kultúra fejlesztés területén Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >