A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok naponta hirdetik a jobbnál jobb ajánlataikat. Azért, hogy a fogyasztók elkerüljék a kellemetlen meglepetéseket a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) október végén tájékoztató kampányt indított. A GVH most egy újabb videóban mutatja meg, hogy a fogyasztók mire figyeljenek oda azért, hogy elkerüljék a megtévesztő ajánlatokat és tudatos döntéseket hozzanak vásárlásaik során.
A karácsony előtti időszakban elérhető árkedvezmények rengeteg ember számára jelentenek könnyebbséget és megtakarítást. Az akciókkal azonban természetesen csak akkor nyernek a fogyasztók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból.
A GVH azt tanácsolja, hogy mindig legyen óvatos és elővigyázatos!
- Nézzen utána, hogy az áruháznak van-e ügyfélszolgálata és elérhetősége! Ezek hiánya mindig gyanús!
- Szánjon elegendő időt az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) fontosabb részeinek megismerésére!
- Internetes vásárlás esetén – néhány kivétellel – a termék átvételét követő 14 napon belül elállási jog illeti meg.
- Ha problémája akad a vásárlást követően, először a kereskedővel próbálja azt rendezni, panaszait pedig mindig írásban nyújtsa be!
- Amennyiben bizonytalan a bolt megbízhatóságával kapcsolatban, érdemes felkeresni a jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát a https://jogsertowebaruhazak.kormany.hu/ oldalon.
A GVH legújabb videójában is hasznos tanácsokkal látja el a fogyasztókat, hogy hogyan kerüljék el a vásárlásuk kellemetlen következményeit. A legfrissebb, szabadon felhasználható Black Friday figyelemfelhívó videó itt érhető el.
A GVH nemcsak a fogyasztóka segíti, hanem a vállalkozások számára is irányt mutat: oktatóvideóval támogatja a kereskedőket az akciókra vonatkozó jogszabályok betartásában. A nemzeti versenyhatóság továbbra is fogadja a jelzéseket a piaci versenyt érintő esetekben, részletes tájékoztatást adva a fogyasztóknak a honlapján a lehetséges lépésekről és az egyéb segítségnyújtó szervekről.
Kapcsolódó cikkeink
10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői.…
Tovább olvasom >