Négy Mancs – Panaszt tett a GVH-nál a Baromfi Termék Tanács
Négy Mancs (NM) Alapítvány ellen a Baromfi Termék Tanács (BTT), mert a BTT
szerint az NM lejárató-lobbista kampányával megtéveszti a fogyasztókat és
tisztességtelen piaci magatartást valósít meg. A terméktanács kéri, hogy a GVH
indítson versenyfelügyeleti eljárást és haladéktalanul tiltsa el az alapítványt a
kifogásolt tevékenységektől. A hazai baromfiágazati szereplőknél “betelt a
pohár” a Négy Mancs jelentős gazdasági károkat okozó, szakmaiatlan működése
miatt, amely teljes mértékben ellentétes alapítványi minősítésével is –
nyomatékosítja a BTT.
Bár az NM névlegesen állatvédelmi-állatjóléti célok megvalósítására törekszik,
valójában lobbista-lejárató kampányokat folytat – állapítja meg GVH-beadványában a BTT.
A terméktanács szerint az alapítvány azzal a céllal működik, hogy a magyar termelőket a
kül- és a belpiacokon ellehetetlenítse, a kiváló minőségű magyar baromfitermékek értékét
csökkentse és a nemzetközi versenyben a magyar termelőknek versenyhátrányt okozzon.
Az alapítvány 2008 óta a magyar baromfiágazatról folyamatosan valótlan tartalmú
cikkeket és közleményeket hoz nyilvánosságra, amelyekkel a fogyasztókat és az
üzletfeleket egyaránt megtéveszti – szögezi le a BTT. Az NM kifogásolt magatartása sok
magyar és külföldi fogyasztót tartott vissza indokolatlanul attól, hogy magyar
baromfiágazati termékeket vásároljanak. Emellett számos magyar és külföldi kereskedőt is
arra indított, hogy a baromfitermékeket más ország termelőitől szerezzék be.
A hazai piaci vezető baromfiipari vállalkozásának számító szentesi Hungerit Zrt.
2008-ban csaknem 200 munkavállalót volt kénytelen elbocsátani és üzemében gépsorokat
állított le, mivel az alapítvány közleményeinek hatására több magyar és németországi
élelmiszerlánc visszamondta megrendeléseit. A közelmúltban pedig az alapítvány aktivistái
a kölni ANUGA vásáron osztogattak uszító hangvételű, megtévesztésre alkalmas
szórólapokat, amelyekkel a kiállítás közönségét a magyar termékek ellen hangolták. Az
NM tevékenysége miatt a magyar termelők mára jelentős piacokat veszítettek el,
forgalmuk pedig számottevően csökkent – szögezi le a BTT.
A terméktanács szerint az alapítvány valótlan információkat tartalmazó kampányaival
tisztességtelen piaci magatartást valósított meg és megszegte a megtévesztő
kereskedelmi gyakorlat tilalmára vonatkozó szabályozási előírásokat is. Ezért a BTT a
GVH-hoz tett bejelentésében kéri, hogy a hivatal az NM-mel szemben indítson
versenyfelügyeleti eljárást és haladéktalanul tiltsa el a szervezetet a kifogásolt
tevékenységektől. A BTT reméli, hogy mostani bejelentése nyomán akár európai uniós
szintű versenyfelügyeleti eljárás(ok) is kezdődhet(nek) a bécsi központú alapítvánnyal
szemben.
A hazai baromfiágazati szereplőknél “betelt a pohár” a Négy Mancs jelentős
gazdasági károkat okozó, szakmaiatlan működése miatt – nyomatékosítja a BTT. Mint
ismert, az NM – a tradicionális magyar libatömést és tollszedést támadó, elmúlt évekbeli
sorozatos lejárató kampányok után – a napokban a hazai tojáságazatot vette célba a
tojótyúkok 2012. január elsejétől esedékes kötelező uniós ketreccseréje kapcsán. A
terméktanács szerint a szervezet működése teljes mértékben ellentétes alapítványi
minősítésével is, így magyarországi létjogosultsága is megkérdőjelezhető. Ezért a BTT a
közelmúltban a Négy Manccsal szemben törvényességi felügyeleti kérelmet nyújtott be a
Budapesti Főügyészséghez, a Hungerit Zrt. pedig korábban – jó hírnevéhez fűződő
jogainak megsértése miatt – a Fővárosi Bíróságon indított kártérítési pert az NM
ellen. Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos szintén az ügyészséghez fordult a Négy
Mancs kifogásolható gazdálkodása miatt, majd a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is
adóvizsgálatot indított az alapítványnál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >