A GVH jóvátételre kötelezte a Wish-t
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) lezárta az egyik legnagyobb nemzetközi e-kereskedelmi piactér, a Wish-el szemben 2021-ben indított vizsgálatát. A platform működtetője összetett jóvátételi csomagot – benne az érintett, mintegy 100-150 ezer fogyasztó pénzügyi kompenzálását – vállalta, hogy elkerülhesse a bírságot – derül ki a GVH közleményéből.

Megtévesztették a fogyasztókat
A GVH azért vizsgálta a platformot, mert felmerült a gyanú, hogy a platform üzemeltetője „nem az elvárható szakmai gondossággal járt el a platform ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatának kialakítása és ellenőrzése során”. A hatóság gyanúja szerint a piactéren áruló kereskedők bizonyos árai valótlanok lehettek, egyes termékeket irreálisan nagy kedvezménnyel és hamis állításokkal hirdettek, a fogyasztókat pedig visszaszámláló óra sürgette egyes „azonnali ajánlatok” elfogadására.
A kaliforniai központú platform és európai működtetője az eljárás során komplex jóvátételi csomagot ajánlottak fel a feltárult, kifogásolható gyakorlatok orvoslására A vállalások keretében a 1500 forintos jóvátételt (kreditjóváírást) kap minden magyar felhasználó, aki az azonnali ajánlatra kattintva vásárolt a platformon 2021-ben.
A jóvátétel 100-150 ezer fogyasztót érint.
Kapcsolódó cikkeink

A kisüzemekkel szemben a nagy sörgyárak visszaélnek az erőfölényükkel?
A Csíki Sör és a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete a Gazdasági…
Tovább olvasom >Sokszor zavarosak a „zöld” reklámüzenetek – erre hívja fel a figyelmet a GVH
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsvizsgálata alapján a vállalkozások fenntarthatóságra utaló…
Tovább olvasom >Egyre többen kérik a csomagátvételi pontokra a rendeléseiket
A Behavioural Insight Team csapata azt vizsgálta meg egy kísérlet keretében,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Már kapható a Häagen-Dazs és Pierre Hermè új macaron-jégkrémcsaládja az Egyesült Királyságban
A Häagen-Dazs a macaronjairól híres cukrászmesterrel, Pierre Hermé-vel együttműködve dobta…
Tovább olvasom >K&H felmérés: egyre kevesebb profittal számolnak a nagyvállalatok
A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek…
Tovább olvasom >15,5 Eiffel-torony tömegével megegyező terméket vitt házhoz a Tesco 10 év alatt
Éppen 10 éve, 2013. március 21-én indította el házhozszállítási szolgáltatását…
Tovább olvasom >