A GVH gyorsjelentést tett közzé a magyar piaci versenyről
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közzétette 2022 első félévének eredményeit összegző Gyorsjelentését a magyar piaci versenyről.

Itt az új gyorsjelentés
A nemzeti versenyhatóság ágazati gyorsvizsgálataival biztosította a koronavírus-járvány alatti reklámok tisztességességét, valamint hozzájárult ahhoz, hogy a verseny jótékony hatásainak köszönhetően közel felére csökkenjen az antigén gyorstesztek hazai kiskereskedelmi ára. Az építőipar területén tavaly megkezdett gyorsvizsgálatok sorozata is folytatódott, amely szintén az áremelkedések mérséklését szolgálja a versenytorzulások felszámolásával. Az elmúlt félév középpontjában az influenszer-marketing gyakorlatai mellett az e-kereskedelem és az adatvagyon összefüggései álltak, amelynek kapcsán a versenyhatóság előremutató javaslatokkal élt a fogyasztói bizalom erősítése, illetve a hazai kkv-k fejlesztése érdekében.
Az összefonódások ellenőrzése kapcsán a hatóság továbbra is a gyors ügyintézést tartotta szem előtt, melynek köszönhetően a GVH hatékonysága Európában továbbra is az élmezőnybe tartozik.
„A kötelezően ellátandó alapfeladataink mellett három olyan képessége is van a nemzeti versenyhatóságunknak, amely után nemzetközi szakmai érdeklődés mutatkozik. Az egyik az Európában is egyedülálló – a magyar Kormánytól kapott – felhatalmazás a gyorsított ágazati vizsgálatok lefolytatására. A másik a környezetvédelem és versenyjog kapcsolatának kutatása, míg a harmadik a fogyasztói jóléti hasznok számszerűsítése, közgazdasági elemzése.”
– értékelte az első félév munkáját Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.
A „Gyorsjelentés a Gazdasági Versenyhivatal 2022. I. félévi tevékenységéről” című kiadvány elérhető a nemzeti versenyhatóság honlapján.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar e-kereskedelem: ezért szorultak vissza a magyar tulajdonú szereplők
Bekövetkezett az, amire évek óta lehetett számítani: a gyorsan fejlődő…
Tovább olvasom >A GVH több mint 35 millió forintra bírságolta a Foodora ételrendelési portált, mert megtévesztette a fogyasztókat
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >Luxus lett a Valentin-napi csokiajándékozás
Belgiumban a Valentin-napi csokoládék eddig a szerelem hevességét szimbolizálták, idén…
Tovább olvasom >