A GVH engedélyezte a Miskolci Tejüzem eladását
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt. (Naszálytej) megvásárolja a felszámolás alatt álló Minna Tejipari Zrt. Miskolci Tejüzemét alkotó vállalkozásrészeket, azaz az ingatlant a rajta lévő felépítményekkel,az üzem tevékenységéhez kapcsolódó, illetve működéséhez szükséges eszközöket, valamint a „Minna KAUKÁZUSI KEFÍR”, a „MINNA COOL MIX” és a „Minna minden napra” színes ábrás védjegyeket.
A GVH az összefonódás horizontális hatásainak értékelésekor megállapította, hogy ugyan mind a Naszálytej, mind a Miskolci Tejüzem foglalkozik nyerstej feldolgozásával, valamint egyes tejipari termékek előállításával és értékesítésével, azonban a két vállalkozás együttes magyarországi piaci részesedése mindkét árupiacon lényegesen 20% alatt marad, így az összefonódás nem jár horizontális hatással.
A GVH nem azonosított káros vertikális hatást sem, hiszena Szatmári-csoport és a Jászapáti-csoportnyerstej-értékesítésből, valamint a Miskolci Tejüzem és a Naszálytejnyerstej-beszerzésből származó együttes magyarországi részesedése nem éri el a 30%-os mértéket.
Portfólió-hatással csak akkor kellene számolni, ha az egyes tejipari termékcsoportok elkülönült árupiacokat alkotnának. Ekkor a sajt értékesítésévelugyan bővülne a Naszálytej tevékenységi köre, de ezzel együtt sem érné el azt a30%-os mértéket, amely felettkáros portfolió-hatások jelentkezhetnének.
Mindezek figyelembevételével a GVH engedélyezte a tranzakciót.
A Naszálytej az összefonódás engedélyezésével egyidejűleg kérelmezte a GVH-nál, hogy megszerzendő irányítási jogait már a GVH döntése előtt is gyakorolhassa a felszámolás alatt álló vállalkozás felett. A GVH e végrehajtási tilalom alóli mentesülési kérelemről azonban nem hozott külön döntést,hiszen az összefonódás engedélyezéséről 15 napon belül döntött,így e kérelem elbírálására nem volt szükség.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Ezek a tényezők befolyásolták az árakat a tej- és a tojáspiacon
Két gyorsított ágazati vizsgálatot is lezárt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tarja, vizes törölköző, trükkök – így grillez a magyar!
Dübörög a nyár, a grillsütők folyamatosan dolgoznak, és a magyar…
Tovább olvasom >Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Szobaszervíz helyett ételrendelés – házhoz megy a lángos
Egyre több turista rendel ételt a szállására a foodora nemzetközi…
Tovább olvasom >