A GVH engedélyezte a Miskolci Tejüzem eladását
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt. (Naszálytej) megvásárolja a felszámolás alatt álló Minna Tejipari Zrt. Miskolci Tejüzemét alkotó vállalkozásrészeket, azaz az ingatlant a rajta lévő felépítményekkel,az üzem tevékenységéhez kapcsolódó, illetve működéséhez szükséges eszközöket, valamint a „Minna KAUKÁZUSI KEFÍR”, a „MINNA COOL MIX” és a „Minna minden napra” színes ábrás védjegyeket.
A GVH az összefonódás horizontális hatásainak értékelésekor megállapította, hogy ugyan mind a Naszálytej, mind a Miskolci Tejüzem foglalkozik nyerstej feldolgozásával, valamint egyes tejipari termékek előállításával és értékesítésével, azonban a két vállalkozás együttes magyarországi piaci részesedése mindkét árupiacon lényegesen 20% alatt marad, így az összefonódás nem jár horizontális hatással.
A GVH nem azonosított káros vertikális hatást sem, hiszena Szatmári-csoport és a Jászapáti-csoportnyerstej-értékesítésből, valamint a Miskolci Tejüzem és a Naszálytejnyerstej-beszerzésből származó együttes magyarországi részesedése nem éri el a 30%-os mértéket.
Portfólió-hatással csak akkor kellene számolni, ha az egyes tejipari termékcsoportok elkülönült árupiacokat alkotnának. Ekkor a sajt értékesítésévelugyan bővülne a Naszálytej tevékenységi köre, de ezzel együtt sem érné el azt a30%-os mértéket, amely felettkáros portfolió-hatások jelentkezhetnének.
Mindezek figyelembevételével a GVH engedélyezte a tranzakciót.
A Naszálytej az összefonódás engedélyezésével egyidejűleg kérelmezte a GVH-nál, hogy megszerzendő irányítási jogait már a GVH döntése előtt is gyakorolhassa a felszámolás alatt álló vállalkozás felett. A GVH e végrehajtási tilalom alóli mentesülési kérelemről azonban nem hozott külön döntést,hiszen az összefonódás engedélyezéséről 15 napon belül döntött,így e kérelem elbírálására nem volt szükség.
Kapcsolódó cikkeink
A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Összehangolt európai fellépés a Temu-val szemben
Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >