A GVH engedélyezte a Miskolci Tejüzem eladását
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy a Naszálytej Tejfeldolgozó és Kereskedelmi Zrt. (Naszálytej) megvásárolja a felszámolás alatt álló Minna Tejipari Zrt. Miskolci Tejüzemét alkotó vállalkozásrészeket, azaz az ingatlant a rajta lévő felépítményekkel,az üzem tevékenységéhez kapcsolódó, illetve működéséhez szükséges eszközöket, valamint a „Minna KAUKÁZUSI KEFÍR”, a „MINNA COOL MIX” és a „Minna minden napra” színes ábrás védjegyeket.
A GVH az összefonódás horizontális hatásainak értékelésekor megállapította, hogy ugyan mind a Naszálytej, mind a Miskolci Tejüzem foglalkozik nyerstej feldolgozásával, valamint egyes tejipari termékek előállításával és értékesítésével, azonban a két vállalkozás együttes magyarországi piaci részesedése mindkét árupiacon lényegesen 20% alatt marad, így az összefonódás nem jár horizontális hatással.
A GVH nem azonosított káros vertikális hatást sem, hiszena Szatmári-csoport és a Jászapáti-csoportnyerstej-értékesítésből, valamint a Miskolci Tejüzem és a Naszálytejnyerstej-beszerzésből származó együttes magyarországi részesedése nem éri el a 30%-os mértéket.
Portfólió-hatással csak akkor kellene számolni, ha az egyes tejipari termékcsoportok elkülönült árupiacokat alkotnának. Ekkor a sajt értékesítésévelugyan bővülne a Naszálytej tevékenységi köre, de ezzel együtt sem érné el azt a30%-os mértéket, amely felettkáros portfolió-hatások jelentkezhetnének.
Mindezek figyelembevételével a GVH engedélyezte a tranzakciót.
A Naszálytej az összefonódás engedélyezésével egyidejűleg kérelmezte a GVH-nál, hogy megszerzendő irányítási jogait már a GVH döntése előtt is gyakorolhassa a felszámolás alatt álló vállalkozás felett. A GVH e végrehajtási tilalom alóli mentesülési kérelemről azonban nem hozott külön döntést,hiszen az összefonódás engedélyezéséről 15 napon belül döntött,így e kérelem elbírálására nem volt szükség.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Eladja három kelet-európai üzemét a Bell Food Group Eisberg leányvállalata
A svájci Bell Food Group bejelentette, hogy Eisberg leányvállalata eladja…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Telt ház lesz 10 km-en a 30. ALDI Női Futógálán
Kiemelkedő érdeklődés előzi meg Magyarország egyetlen női futóversenyét, a 30.…
Tovább olvasom >Ismét lép a Lidl: több mint 150 háztartási és szépségápolási termék árát csökkenti
A Lidl Magyarország csökkenti és tartósan lent tartja az árakat.…
Tovább olvasom >10 előadó, 1 ügy, 1 SUPERALBUM – mert minden gyermek hangja számít
A Banana Records kiadó és kreatív ügynökség egy különleges zenei…
Tovább olvasom >