A GVH eljárást indított az Extreme Digital-eMAG-gal szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az Extreme Digital-eMAG Korlátolt Felelősségű Társasággal (eMAG) szemben, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat feltételezett megsértése miatt. Az eljárás indokát a GVH részletesen kifejtette, mely szerint az eMAG valószínűsíthetően fogyasztói véleményekkel kapcsolatos közzétételi gyakorlata, akciók során történő árkedvezményekkel való visszaélése, valótlan szállítási határidők nyújtása és téves tájékoztatás a fogyasztók 14 napos elállási jogáról jogsértő lehet.

Már a félórás kiszállítási idő sem nagy szám
Fontos kiemelni, hogy az eljárás még nem jelenti a jogsértés bizonyítását, csupán a tények tisztázását és a feltételezett jogsértés vizsgálatát célozza. A GVH korábban már vizsgálta az eMAG akciótartási gyakorlatát, melynek eredményeként jelentős pénzbírságra és jóvátételi vállalásokra kötelezte a vállalkozást. Az eMAG kötelezettségeit azonban nem teljesítette megfelelően, ezért további bírsággal sújtották.
A GVH eljárása három hónapon belül lefolytatandó, de szükség esetén meghosszabbítható.
Kapcsolódó cikkeink
Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >Gondolja Végig Higgadtan! – tájékoztató anyagokkal segít a GVH
A digitális világ, így az influenszerek is egyre nagyobb hatással…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >