A Gazdasági Versenyhivatal felfigyelt az influenszer marketingre, új szabályok jönnek!
Ősszel fogja közzétenni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az új influenszer marketing tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást fog adni a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez.
A versenyhatóság tavasszal már közzétette a tájékoztató tervezetét észrevételezés céljából, és a nyáron egy kellemes hangvételű workshop keretében egyeztetett az iparági érdekeltekkel. A Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ebben a cikkben az influenszer marketing legfontosabb jogi kérdéseit tekinti át, a versenyhatóság gyakorlatából vett példákkal színezve, elemezve az ősszel érkező tájékoztató fontosabb pontjait.
Influenszer marketing, mint iparág
Az utóbbi években az influenszer marketing rendkívüli népszerűségre tett szert az online marketing világában. Mivel egy meglehetősen fiatal iparágról beszélünk, nem állnak rendelkezésre sok évre visszamenőleg adatok, azonban a számok enélkül is beszédesek.
MÍG 2019-BEN HOZZÁVETŐLEG 6,5 MILLIÁRD DOLLÁRRA BECSÜLTÉK AZ INFLUENSZER MARKETING GLOBÁLIS PIACI ÉRTÉKÉT, ADDIG KÉT ÉVVEL KÉSŐBB MÁR ENNEK TÖBB MINT KÉTSZERESÉRE, 13,8 MILLIÁRD DOLLÁRRA.
A piac felíveléséhez a világjárvány is kedvező körülményeket biztosított, ezen időszak alatt mintegy 70%-kos növekedést mértek az EU-ban. A kontinensen a véleményvezérek számát tekintve Oroszország (>2,5 millió) az éllovas, ezt követi Olaszország (>1,3 millió), majd az Egyesült Királyság (>1,1 millió). Magyarország a maga 50 000 influenszerével a középmezőnyhöz tartozik.
Az influenszer marketing hatékonysága abban rejlik, hogy a véleményvezérek által megosztott tartalmak több tíz-, illetve százezer, kirívó esetben pedig akár több millió megtekintést tudnak generálni, és ezek a tartalmak természetes módon, egyfajta baráti ajánlásként jelennek meg a követők szemében. Ezt támasztják alá azok a felmérések is, melyek szerint a tinik 70%-a jobban tud azonosulni, és emiatt inkább bízik az influenszerekben, mint a sztárokban, hírességekben, illetve, hogy körülbelül a fogyasztók fele hagyatkozik valamilyen mértékben influenszerek ajánlásaira, és 40%-uk pedig már vásárolt is terméket influenszer ajánlása alapján.
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >Az AI-jal igyekszik személyre szabni a marketinget a Mondelēz
Új platformot indít a Mondelēz, amellyel célja globális marketingképességeinek javítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >