A Gazdasági Versenyhivatal felfigyelt az influenszer marketingre, új szabályok jönnek!
Ősszel fogja közzétenni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az új influenszer marketing tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást fog adni a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez.

Az influenszerek körmére néznek
A versenyhatóság tavasszal már közzétette a tájékoztató tervezetét észrevételezés céljából, és a nyáron egy kellemes hangvételű workshop keretében egyeztetett az iparági érdekeltekkel. A Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ebben a cikkben az influenszer marketing legfontosabb jogi kérdéseit tekinti át, a versenyhatóság gyakorlatából vett példákkal színezve, elemezve az ősszel érkező tájékoztató fontosabb pontjait.
Influenszer marketing, mint iparág
Az utóbbi években az influenszer marketing rendkívüli népszerűségre tett szert az online marketing világában. Mivel egy meglehetősen fiatal iparágról beszélünk, nem állnak rendelkezésre sok évre visszamenőleg adatok, azonban a számok enélkül is beszédesek.
MÍG 2019-BEN HOZZÁVETŐLEG 6,5 MILLIÁRD DOLLÁRRA BECSÜLTÉK AZ INFLUENSZER MARKETING GLOBÁLIS PIACI ÉRTÉKÉT, ADDIG KÉT ÉVVEL KÉSŐBB MÁR ENNEK TÖBB MINT KÉTSZERESÉRE, 13,8 MILLIÁRD DOLLÁRRA.
A piac felíveléséhez a világjárvány is kedvező körülményeket biztosított, ezen időszak alatt mintegy 70%-kos növekedést mértek az EU-ban. A kontinensen a véleményvezérek számát tekintve Oroszország (>2,5 millió) az éllovas, ezt követi Olaszország (>1,3 millió), majd az Egyesült Királyság (>1,1 millió). Magyarország a maga 50 000 influenszerével a középmezőnyhöz tartozik.
Az influenszer marketing hatékonysága abban rejlik, hogy a véleményvezérek által megosztott tartalmak több tíz-, illetve százezer, kirívó esetben pedig akár több millió megtekintést tudnak generálni, és ezek a tartalmak természetes módon, egyfajta baráti ajánlásként jelennek meg a követők szemében. Ezt támasztják alá azok a felmérések is, melyek szerint a tinik 70%-a jobban tud azonosulni, és emiatt inkább bízik az influenszerekben, mint a sztárokban, hírességekben, illetve, hogy körülbelül a fogyasztók fele hagyatkozik valamilyen mértékben influenszerek ajánlásaira, és 40%-uk pedig már vásárolt is terméket influenszer ajánlása alapján.
Kapcsolódó cikkeink
Az OECD Versenybizottságának egyik alelnöke lett a GVH elnöke
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fogyasztói kompenzáció és bírság – egymilliárd forintnyi tanulság a GVH AboutYou-ügyéből
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >GVH-elnök: a digitalizáció a verseny- és a fogyasztóvédelmi jogot is átformálja
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium ital, prémium irodalom
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kovász- és kombuchamegosztó kampányt indít a Felelős Gasztrohős Alapítvány
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Stílus, nyelv, eszköz
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >
