A Gazdasági Versenyhivatal felfigyelt az influenszer marketingre, új szabályok jönnek!
Ősszel fogja közzétenni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az új influenszer marketing tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást fog adni a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez.

Az influenszerek körmére néznek
A versenyhatóság tavasszal már közzétette a tájékoztató tervezetét észrevételezés céljából, és a nyáron egy kellemes hangvételű workshop keretében egyeztetett az iparági érdekeltekkel. A Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda ebben a cikkben az influenszer marketing legfontosabb jogi kérdéseit tekinti át, a versenyhatóság gyakorlatából vett példákkal színezve, elemezve az ősszel érkező tájékoztató fontosabb pontjait.
Influenszer marketing, mint iparág
Az utóbbi években az influenszer marketing rendkívüli népszerűségre tett szert az online marketing világában. Mivel egy meglehetősen fiatal iparágról beszélünk, nem állnak rendelkezésre sok évre visszamenőleg adatok, azonban a számok enélkül is beszédesek.
MÍG 2019-BEN HOZZÁVETŐLEG 6,5 MILLIÁRD DOLLÁRRA BECSÜLTÉK AZ INFLUENSZER MARKETING GLOBÁLIS PIACI ÉRTÉKÉT, ADDIG KÉT ÉVVEL KÉSŐBB MÁR ENNEK TÖBB MINT KÉTSZERESÉRE, 13,8 MILLIÁRD DOLLÁRRA.
A piac felíveléséhez a világjárvány is kedvező körülményeket biztosított, ezen időszak alatt mintegy 70%-kos növekedést mértek az EU-ban. A kontinensen a véleményvezérek számát tekintve Oroszország (>2,5 millió) az éllovas, ezt követi Olaszország (>1,3 millió), majd az Egyesült Királyság (>1,1 millió). Magyarország a maga 50 000 influenszerével a középmezőnyhöz tartozik.
Az influenszer marketing hatékonysága abban rejlik, hogy a véleményvezérek által megosztott tartalmak több tíz-, illetve százezer, kirívó esetben pedig akár több millió megtekintést tudnak generálni, és ezek a tartalmak természetes módon, egyfajta baráti ajánlásként jelennek meg a követők szemében. Ezt támasztják alá azok a felmérések is, melyek szerint a tinik 70%-a jobban tud azonosulni, és emiatt inkább bízik az influenszerekben, mint a sztárokban, hírességekben, illetve, hogy körülbelül a fogyasztók fele hagyatkozik valamilyen mértékben influenszerek ajánlásaira, és 40%-uk pedig már vásárolt is terméket influenszer ajánlása alapján.
Kapcsolódó cikkeink
GVH-elnök: A magyar nyelvi modellek fejlesztése nemzeti szuverenitási kérdés
Szakmai egyeztetésen fogadta Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH)…
Tovább olvasom >A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >További cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >