A Gazdasági Versenyhivatal a helyszíni kutatásokról készült tájékoztatóval segíti a vállalkozásokat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatót tett közzé, hogy eligazítást nyújtson a helyszíni kutatások menetéről, jogszabályi hátteréről, valamint a feleket megillető jogokról és kötelezettségekről a vállalkozások számára.
A honlapján közzétett tájékoztatóval a hatóság elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak igyekszik támogatást nyújtani, miután egyre többször valósul meg helyszíni kutatás ilyen típusú vállalkozásoknál is. Az összeállítás közérthetően foglalja össze a Versenytörvény helyszíni kutatásokra irányadó szabályait, és bemutatja a kialakult joggyakorlatot is. Célja olyan gyakorlati információ közvetítése az érintett vállalkozásoknak, amellyel elősegíthető utóbbiak jogkövető magatartása.
A helyszíni kutatások célja, hogy az érintett vállalkozás helyiségeiben a GVH vizsgálói a feltételezett jogsértéssel vagy a vizsgált összefonódással kapcsolatos bizonyítékokat gyűjtsenek. Helyszíni kutatás csak bírói engedély birtokában végezhető.
A GVH vizsgálói jogosultak belépni és átkutatni üzleti és magánhasználatú helyiségeket, járműveket, valamint átvizsgálni, lemásolni, vagy zár alá venni az ott fellelhető iratokat és adathordozókat (számítógép, mobiltelefon, stb.).
Eljárási bírsággal sújtható, sőt bizonyos esetekben akár büntetőjogi következményekkel is szembesülhet az, aki akadályozza a GVH vizsgálóit a helyszíni kutatásban.
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >