A Gazdasági Versenyhivatal a helyszíni kutatásokról készült tájékoztatóval segíti a vállalkozásokat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tájékoztatót tett közzé, hogy eligazítást nyújtson a helyszíni kutatások menetéről, jogszabályi hátteréről, valamint a feleket megillető jogokról és kötelezettségekről a vállalkozások számára.
A honlapján közzétett tájékoztatóval a hatóság elsősorban a kis- és középvállalkozásoknak igyekszik támogatást nyújtani, miután egyre többször valósul meg helyszíni kutatás ilyen típusú vállalkozásoknál is. Az összeállítás közérthetően foglalja össze a Versenytörvény helyszíni kutatásokra irányadó szabályait, és bemutatja a kialakult joggyakorlatot is. Célja olyan gyakorlati információ közvetítése az érintett vállalkozásoknak, amellyel elősegíthető utóbbiak jogkövető magatartása.
A helyszíni kutatások célja, hogy az érintett vállalkozás helyiségeiben a GVH vizsgálói a feltételezett jogsértéssel vagy a vizsgált összefonódással kapcsolatos bizonyítékokat gyűjtsenek. Helyszíni kutatás csak bírói engedély birtokában végezhető.
A GVH vizsgálói jogosultak belépni és átkutatni üzleti és magánhasználatú helyiségeket, járműveket, valamint átvizsgálni, lemásolni, vagy zár alá venni az ott fellelhető iratokat és adathordozókat (számítógép, mobiltelefon, stb.).
Eljárási bírsággal sújtható, sőt bizonyos esetekben akár büntetőjogi következményekkel is szembesülhet az, aki akadályozza a GVH vizsgálóit a helyszíni kutatásban.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >