A gazdasági nyomás hatására csökkent az újtermék-innovációk száma 2022-ben
A Circana tanácsadócég új jelentése szerint a márkák 16,5%-kal kevesebb újtermék-innovációt vezettek be a piacra 2022-ben a növekvő gazdasági nyomás hatására.
A „Race for Resilience: Innovation Pacesetters” jelentés, amely Franciaországot, Olaszországot, Németországot, Spanyolországot, az Egyesült Királyságot és Hollandiát veszi górcső alá megállapította, hogy az újtermék-innovációk aránya az elmúlt két évben visszaesett, különösen a nagy márkagyártóknál.
Ezzel párhuzamosan a kkv-k nem rejtik véka alá képességeiket: az új termékbevezetések 75%-a tőlük származik és az új termékeladásokból értékben 68%-kal részesednek a Circana szerint.
A szerves növekedés fenntartható forrása
– Az elemzésből származó bizonyítékok azt mutatják, hogy az innováció továbbra is fenntartható forrása az organikus növekedésnek, a nehéz kereskedelmi feltételek és a megélhetési válság ellenére is – nyilatkozta Ananda Roy, a Circana stratégiai növekedési elemzésekért felelős globális SVP-je.
– Miközben jelentős prémiumok elérésének lehetősége beszűkült, az új termékbevezetések továbbra is biztosítják a márkagyártóknak a növekedés és a piaci részesedés fenntartásához szükséges volumeneket.
2022-ben Európa-szerte mintegy 144 432 új terméket vezettek be, szemben az egy évvel korábbi 172 997 termékkel. A legnagyobb visszaesés Franciaországban volt látható, ahol az új termékbevezetések száma 27 317-ről 19 843-ra csökkent, ami több mint negyedével (27,4%-kal) kevesebb.
Alapvető termékválaszték
A Circana szerint ez a visszaesés azzal hozható összefüggésbe, hogy a kiskereskedők és a gyártók egyaránt a meglévő alapválasztékot helyezik előtérbe annak érdekében, hogy megőrizzék a termékek polcokon való elérhetőségét az értékesítési volumen és a piaci részesedés megtartása céljából, valamint hogy csökken a bizalom az új termékekhez általában társított prémium árképzés iránt.
Érdekes módon, míg csak négyből egy új termékbevezetés származik a a nagy márkagyártóktól az adott időszakban, ezek a bevezetések a forgalmazási és ellátási láncbeli előnyöknek köszönhetően nagyobb részesedést hoztak (az új termékek értékbeli forgalmának 32%-át).
Fokozott verseny
– Az új termékek bevezetése szerencsejátéknak tűnhet, amikor a polchelyekért folyó verseny fokozódik, különösen egy olyan időszakban, amikor az ágazatban csökken az FMCG-termékek értékesítési volumene – mondta el Ananda Roy.
– Az azonban nem kérdés, hogy ez is hatalmas értékkel bír, hiszen lehetőséget ad a márkáknak a meglévő portfólió bővítésére vagy akár egy teljesen új portfólió létrehozására. Az innovációk továbbra is ellenállónak bizonyulnak, és az inflációs ellenszél ellenére is hozzájárulnak a kereslet élénkítéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Gyengébben teljesítettek tavaly az A-márkák a holland szupermarketekben
2024-ben 9%-kal csökkent az A-márkás termékek értékesítése a holland szupermarketekben…
Tovább olvasom >Félig teli az elmúlt 15 hónap pohara
A Trade Marketing Klub egyik legnépszerűbb online eseménye a „Piackutatóktól…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >