A gabonafélék ára egy év alatt 14%-kal nőtt
A KSH adatai szerint 2018 decemberében a mezőgazdasági termelői árak 2017 azonos időszakához képest 5,8%-kal nőttek, amit a növényi termékek árának 10,2%-os emelkedése, illetve az élő állatok és állati termékek árának 1,5%-os csökkenése eredményezett. 2018 január–decemberében a mezőgazdasági termelői árak 2,7, a mezőgazdasági ráfordítási árak pedig 4,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.
2018 decemberében 2017 decemberéhez képest a gabonafélék ára 14%-kal nőtt, ezen belül a búza ára 23, a kukoricáé 6,3%-kal. A gyümölcsök ára 15%-kal mérséklődött, ezen belül az alma ára számottevően, 27%-kal. A burgonya ára 44, a zöldségféléké 30, a paradicsomé 22%-kal emelkedett, a vöröshagymáé pedig majdnem duplájára nőtt. Az élő állatok ára összességében nem változott, ezen belül a sertésé 1,2%-kal alacsonyabb, a baromfié 1,3%-kal magasabb lett.
A 2018. évben 2017-hez viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 2,7%-kal nőttek, ezen belül a növényi termékek ára 5,8%-kal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 2,2%-kal mérséklődött. A zöldségfélék ára 16%-kal magasabb, a gyümölcsöké 14%-kal alacsonyabb lett. A burgonya ára 17%-kal emelkedett. A vágósertés ára 10%-kal visszaesett. A tej 0,7, a tojás 2,4%-kal drágult. //
Kapcsolódó cikkeink
Európa-szerte alacsony meggytermés várható idén
Szakértők 2025-re jelentős terméskiesést jeleznek Európa és Ázsia meggytermelő országaiban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Fontos feladat a búza és a kukorica toxinfertőzésének megelőzése
Bár a kalászosok aratása már a nyakunkon van, még nem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >