A gabonafélék ára egy év alatt 14%-kal nőtt
A KSH adatai szerint 2018 decemberében a mezőgazdasági termelői árak 2017 azonos időszakához képest 5,8%-kal nőttek, amit a növényi termékek árának 10,2%-os emelkedése, illetve az élő állatok és állati termékek árának 1,5%-os csökkenése eredményezett. 2018 január–decemberében a mezőgazdasági termelői árak 2,7, a mezőgazdasági ráfordítási árak pedig 4,8%-kal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál.
2018 decemberében 2017 decemberéhez képest a gabonafélék ára 14%-kal nőtt, ezen belül a búza ára 23, a kukoricáé 6,3%-kal. A gyümölcsök ára 15%-kal mérséklődött, ezen belül az alma ára számottevően, 27%-kal. A burgonya ára 44, a zöldségféléké 30, a paradicsomé 22%-kal emelkedett, a vöröshagymáé pedig majdnem duplájára nőtt. Az élő állatok ára összességében nem változott, ezen belül a sertésé 1,2%-kal alacsonyabb, a baromfié 1,3%-kal magasabb lett.
A 2018. évben 2017-hez viszonyítva a mezőgazdasági termelői árak 2,7%-kal nőttek, ezen belül a növényi termékek ára 5,8%-kal emelkedett, az élő állatok és állati termékeké 2,2%-kal mérséklődött. A zöldségfélék ára 16%-kal magasabb, a gyümölcsöké 14%-kal alacsonyabb lett. A burgonya ára 17%-kal emelkedett. A vágósertés ára 10%-kal visszaesett. A tej 0,7, a tojás 2,4%-kal drágult. //
Kapcsolódó cikkeink
KSH: éves alapon 32,3 százalékkal emelkedtek az ipari termelői árak
Májusban az ipari termelői árak az egy évvel korábbihoz képest…
Tovább olvasom >Elemzők: folytatódott a keresetek dinamikus emelkedése
A keresetek emelkedése áprilisban is dinamikusan folytatódott és a szűkös…
Tovább olvasom >KSH: 15,9 százalékkal nőttek a keresetek
Áprilisban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 507 500…
Tovább olvasom >További cikkeink
A NielsenIQ és a GfK egyesül, így a fogyasztói és kiskereskedelmi mérések terén vezető globális információs és elemzési szolgáltatót hoz létre
A döntéssel két egymást kiegészítő globális vezető kutatóintézet egyesül, amelyek…
Tovább olvasom >Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >