A fuvarozás hatékonyabb ellenőrzését szorgalmazzák a logisztikai cégek
Az engedélyekkel trükköző, EU-n kívüli fuvarozók évente százmilliárd forintos nagyságrendű bevételkiesést okoznak a hazai fuvarozói piacon, és tízmilliáros nagyságrendű bevételkiesést a költségvetésnek az adó- és járulékfizetések elmaradása miatt, ezért az ellenőrzés hatékonyabbá tételét szorgalmazzák logisztikai cégek.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ahhoz, hogy a közúti árufuvarozók kötelező előzetes engedély-ellenőrzési rendszere (BiReg) valóban elérje a célját, és ki tudja szűrni az engedélyekkel trükköző fuvarozókat, tovább kell fejleszteni a rendszert.
Egyértelművé kell tenni, hogy kinek kötelező adatokat rögzítenie a BiReg-be a fuvarról, és melyik hatóságnak kell bejelenteni az engedélyekkel kapcsolatos problémákat. Fontos, hogy ez a bejelentés egyszerűen működjön, és a bejelentő gyors visszajelzést kapjon arról, hogy a fuvarozó engedélye rendben van-e vagy sem. A logisztikai szövetség szerint a még fejlesztés alatt álló BiReg újabb verziójának bevezetését kéthónapos tesztidőszaknak kellene megelőznie – írták.
A szövetség szerint a január 1-jén bevezetett rendszer kulcsszerepet játszik a magyar fuvarozói piac és a tisztességes verseny védelme terén, ugyanakkor a BiReg még el nem készült, logisztikai le- és felrakóhelyeket érintő részét úgy kell kialakítani, hogy az hatékonyan segíthesse az ellenőrzést.
A közúti fuvarozásban érdekelt minden szereplő és a magyar kormány közös érdeke, hogy a BiReg-rendszer jól működjön, és az eddig Magyarországnak és a logisztikai piacnak komoly károkat okozó visszaélések megszűnjenek. Az MLSZKSZ ezért arra kéri az ITM-et, hogy szervezzen rendszeres szakmai konzultációt a rendszer fejlesztésének előrehaladásáról az érintett érdeképviseletekkel, és ennek keretében azt is vizsgálják meg, hogy a rendszer bevezetése milyen hatással lesz a le- és felrakóhelyek működésére – írták.
Az MLSZKSZ a logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Jelenleg 82 tagja van, összesített árbevételük meghaladja az évi 470 milliárd forintot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Ismét Business Superbrands elismerést kapott a Magyar Logisztikai Egyesület
A Magyar Logisztikai Egyesületet (MLE) 2025 júniusában ismét Business Superbrands…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >