A fuvarozás hatékonyabb ellenőrzését szorgalmazzák a logisztikai cégek
Az engedélyekkel trükköző, EU-n kívüli fuvarozók évente százmilliárd forintos nagyságrendű bevételkiesést okoznak a hazai fuvarozói piacon, és tízmilliáros nagyságrendű bevételkiesést a költségvetésnek az adó- és járulékfizetések elmaradása miatt, ezért az ellenőrzés hatékonyabbá tételét szorgalmazzák logisztikai cégek.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) kedden az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint ahhoz, hogy a közúti árufuvarozók kötelező előzetes engedély-ellenőrzési rendszere (BiReg) valóban elérje a célját, és ki tudja szűrni az engedélyekkel trükköző fuvarozókat, tovább kell fejleszteni a rendszert.
Egyértelművé kell tenni, hogy kinek kötelező adatokat rögzítenie a BiReg-be a fuvarról, és melyik hatóságnak kell bejelenteni az engedélyekkel kapcsolatos problémákat. Fontos, hogy ez a bejelentés egyszerűen működjön, és a bejelentő gyors visszajelzést kapjon arról, hogy a fuvarozó engedélye rendben van-e vagy sem. A logisztikai szövetség szerint a még fejlesztés alatt álló BiReg újabb verziójának bevezetését kéthónapos tesztidőszaknak kellene megelőznie – írták.
A szövetség szerint a január 1-jén bevezetett rendszer kulcsszerepet játszik a magyar fuvarozói piac és a tisztességes verseny védelme terén, ugyanakkor a BiReg még el nem készült, logisztikai le- és felrakóhelyeket érintő részét úgy kell kialakítani, hogy az hatékonyan segíthesse az ellenőrzést.
A közúti fuvarozásban érdekelt minden szereplő és a magyar kormány közös érdeke, hogy a BiReg-rendszer jól működjön, és az eddig Magyarországnak és a logisztikai piacnak komoly károkat okozó visszaélések megszűnjenek. Az MLSZKSZ ezért arra kéri az ITM-et, hogy szervezzen rendszeres szakmai konzultációt a rendszer fejlesztésének előrehaladásáról az érintett érdeképviseletekkel, és ennek keretében azt is vizsgálják meg, hogy a rendszer bevezetése milyen hatással lesz a le- és felrakóhelyek működésére – írták.
Az MLSZKSZ a logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Jelenleg 82 tagja van, összesített árbevételük meghaladja az évi 470 milliárd forintot. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Világrekordra tör a magyar IKEA: Soroksár lesz a világ legnagyobb fulfillment központja
2026-ra a világ legnagyobb online teljesítési (fulfillment) központjává alakul át…
Tovább olvasom >Ez fájhat a vállalkozásoknak: minden eddiginél szigorúbban ellenőrzi a NAV a transzferárképzést
A kapcsolt vállalkozások transzferárainak vizsgálata évek óta kiemelt terület, azonban…
Tovább olvasom >Árréssapka és tájékoztatás: a kormány az ellenőrzések tapasztalatai alapján dönt
A Kormányzati Tájékoztatási Központ közlése szerint egyelőre nem született döntés…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >