A FruitVeB javaslatai az átlagos almafogyasztás növelésére
Több indítványa is van a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezetnek (FruitVeB) az almaértékesítés növelésére, amelyekkel a szervezet elnöke szerint rövid időn belül akár 10 kilogrammal is emelkedhet a mostani 15 kilogrammos a fejenkénti éves almafogyasztás.
Mártonffy Béla szerdán az MTI-nek elmondta, a szervezet kezdeményezi, hogy a polgármesterek, főként a városokban tegyék lehetővé kijelölt helyeken a termelők számára az alma árusítását. Emellett kéri a szakmaközi szervezet a vendéglátó helyeket is, hogy tartsanak „almanapokat”, amelyeken tradicionális magyar almát tartalmazó ételeket kínálnak nagyobb mennyiségben vendégeiknek.
Mártonffy Béla úgy vélte: a közétkeztetésben is több, almával készült ételt, illetve almát kellene beiktatni a menübe. A szakmaközi szervezet a fogyasztókat pedig arra kéri, hogy akár a déligyümölcsök fogyasztásának rovására is növeljék almafogyasztásukat.
A FruitVeB elnöke arról is beszélt, hogy korábban az éves fejenkénti almafogyasztás 25-30 kilogramm is volt, és ezt a mennyiséget szeretnék elérni ismét belföldön. Ennek érdekében a szakmaközi szervezet hétvégeken nagy áruházláncokban is tart kóstoltatásokat és kínálja a magyar almát. Összesen több mint 50 ilyen akció lesz 6 magyarországi áruházláncban – tájékoztatott a FruitVeB elnöke.
A földművelésügyi miniszter ugyancsak szerdán jelentette be, hogy mivel rekordtermés várható az idén almából, amelynek értékesítését az orosz embargó is nehezíti a kormány több intézkedéssel is segíti az almafogyasztás népszerűsítését, és a termelők támogatását. Fazekas Sándor a gazdaszervezeteknek és a terméktanácsoknak azt javasolta, hogy kezdeményezzenek értékesítési akciókat a nagyobb városokban, lakótelepeken. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
30 kategóriában ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés
Harminc kategóriában mintegy ezer háztartási termékre lesz érvényes az árréscsökkentés…
Tovább olvasom >A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes termékek felé tolódik el
A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el…
Tovább olvasom >Az Egyesült Királyságban online is elérhető a Tesco F&F ruházati kínálata
Reagálva a növekvő vásárlói igényekre a brit Tesco május 7-től…
Tovább olvasom >