A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az IGD-vel közösen nyílt levélben szólította fel a brit kormányt, tegyen lépéseket a lakosság friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz való hozzáférésének megkönnyítésére.
A kampány célja, hogy felszámolják az úgynevezett zöldség- és gyümölcssivatagokat, azaz azokat a térségeket, ahol az ottélők számára komoly kihívást jelent az egészséges friss termények beszerzése – számolt be a Grocery Gazette.
A levél szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek kétharmada, a gyerekeknek pedig 90%-a nem fogyasztja el a napi ajánlott 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt. Ez súlyos egészségügyi következményekkel jár, miközben a megfelelő étrend hosszú távon megelőzheti vagy visszafordíthatja a krónikus betegségeket.
Az Egyesült Királyságban tíz szegény térségből egy „élelmiszersivatagnak” mondható, és több mint 10 millió ember él ilyen helyen. Ezekben az övezetekben a háztartások 41%-a nem rendelkezik autóval, így nehezen jutnak el szupermarketekbe.
A kampány kezdeményezői egy országos gyümölcs- és zöldségfórum létrehozását, a civil szervezetek számára egyszerűsített támogatási rendszer kialakítását, célzott közösségi étkezési program indítását, az egészséges étkezést támogató állami támogatások bővítését, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos iskolai edukációt szorgalmaznak.
A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium (DEFRA) nemrégiben bejelentette, hogy az idén új Nemzeti Élelmiszerstratégia kidolgozását tervezi.
Kapcsolódó cikkeink
Receptekkel kampányol a brit Aldi a gyermekek egészségesebb táplákozásáért
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Mars-THG együttműködés: Snickers ízű fehérjeporral bővül a Myprotein kínálata
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Great Taste Awards
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Benne vagy? – Idén is értékelt a SuperBrands
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Tavaly a Black Friday egyetlen éjszaka alatt több mint 43 milliárd forintos forgalmat hozott a magyar e-kereskedelemnek
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lassult az OECD harmadik negyedévi GDP-növekedése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

