A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az IGD-vel közösen nyílt levélben szólította fel a brit kormányt, tegyen lépéseket a lakosság friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz való hozzáférésének megkönnyítésére.
A kampány célja, hogy felszámolják az úgynevezett zöldség- és gyümölcssivatagokat, azaz azokat a térségeket, ahol az ottélők számára komoly kihívást jelent az egészséges friss termények beszerzése – számolt be a Grocery Gazette.
A levél szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek kétharmada, a gyerekeknek pedig 90%-a nem fogyasztja el a napi ajánlott 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt. Ez súlyos egészségügyi következményekkel jár, miközben a megfelelő étrend hosszú távon megelőzheti vagy visszafordíthatja a krónikus betegségeket.
Az Egyesült Királyságban tíz szegény térségből egy „élelmiszersivatagnak” mondható, és több mint 10 millió ember él ilyen helyen. Ezekben az övezetekben a háztartások 41%-a nem rendelkezik autóval, így nehezen jutnak el szupermarketekbe.
A kampány kezdeményezői egy országos gyümölcs- és zöldségfórum létrehozását, a civil szervezetek számára egyszerűsített támogatási rendszer kialakítását, célzott közösségi étkezési program indítását, az egészséges étkezést támogató állami támogatások bővítését, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos iskolai edukációt szorgalmaznak.
A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium (DEFRA) nemrégiben bejelentette, hogy az idén új Nemzeti Élelmiszerstratégia kidolgozását tervezi.
Kapcsolódó cikkeink
Só- és cukormentes ketchupot dobott piacra a Heinz UK
Hozzáadott cukor és só nélkül készült ketchupot dobott piacra a…
Tovább olvasom >Több mint ezer munkavállalót toboroz az Aldi az Egyesült Királyságban
Nagyszabású toborzási kampányt indított az Aldi az Egyesült Királyságban, amelynek…
Tovább olvasom >20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >