A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az IGD-vel közösen nyílt levélben szólította fel a brit kormányt, tegyen lépéseket a lakosság friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz való hozzáférésének megkönnyítésére.
A kampány célja, hogy felszámolják az úgynevezett zöldség- és gyümölcssivatagokat, azaz azokat a térségeket, ahol az ottélők számára komoly kihívást jelent az egészséges friss termények beszerzése – számolt be a Grocery Gazette.
A levél szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek kétharmada, a gyerekeknek pedig 90%-a nem fogyasztja el a napi ajánlott 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt. Ez súlyos egészségügyi következményekkel jár, miközben a megfelelő étrend hosszú távon megelőzheti vagy visszafordíthatja a krónikus betegségeket.
Az Egyesült Királyságban tíz szegény térségből egy „élelmiszersivatagnak” mondható, és több mint 10 millió ember él ilyen helyen. Ezekben az övezetekben a háztartások 41%-a nem rendelkezik autóval, így nehezen jutnak el szupermarketekbe.
A kampány kezdeményezői egy országos gyümölcs- és zöldségfórum létrehozását, a civil szervezetek számára egyszerűsített támogatási rendszer kialakítását, célzott közösségi étkezési program indítását, az egészséges étkezést támogató állami támogatások bővítését, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos iskolai edukációt szorgalmaznak.
A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium (DEFRA) nemrégiben bejelentette, hogy az idén új Nemzeti Élelmiszerstratégia kidolgozását tervezi.
Kapcsolódó cikkeink
Kivonja a brit piacról egészségesebb Cadbury termékeit a Mondelez
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Integrált fizetési megoldást vezet be a Lidl az Egyesült Királyságban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >250 millió font értékű árcsökkentésre készül a brit Lidl
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Betétdíjas borosüvegeket vezetett be a német Kaufland
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az AI felgyorsítja a fizikai boltok hanyatlását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Felvásárolta a Green Factory az Eisberg közép- és kelet-európai egységeit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

