A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az IGD-vel közösen nyílt levélben szólította fel a brit kormányt, tegyen lépéseket a lakosság friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz való hozzáférésének megkönnyítésére.
A kampány célja, hogy felszámolják az úgynevezett zöldség- és gyümölcssivatagokat, azaz azokat a térségeket, ahol az ottélők számára komoly kihívást jelent az egészséges friss termények beszerzése – számolt be a Grocery Gazette.
A levél szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek kétharmada, a gyerekeknek pedig 90%-a nem fogyasztja el a napi ajánlott 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt. Ez súlyos egészségügyi következményekkel jár, miközben a megfelelő étrend hosszú távon megelőzheti vagy visszafordíthatja a krónikus betegségeket.
Az Egyesült Királyságban tíz szegény térségből egy „élelmiszersivatagnak” mondható, és több mint 10 millió ember él ilyen helyen. Ezekben az övezetekben a háztartások 41%-a nem rendelkezik autóval, így nehezen jutnak el szupermarketekbe.
A kampány kezdeményezői egy országos gyümölcs- és zöldségfórum létrehozását, a civil szervezetek számára egyszerűsített támogatási rendszer kialakítását, célzott közösségi étkezési program indítását, az egészséges étkezést támogató állami támogatások bővítését, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos iskolai edukációt szorgalmaznak.
A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium (DEFRA) nemrégiben bejelentette, hogy az idén új Nemzeti Élelmiszerstratégia kidolgozását tervezi.
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >