A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 05. 20. 09:20

A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az IGD-vel közösen nyílt levélben szólította fel a brit kormányt, tegyen lépéseket a lakosság friss zöldségekhez és gyümölcsökhöz való hozzáférésének megkönnyítésére.

A kampány célja, hogy felszámolják az úgynevezett zöldség- és gyümölcssivatagokat, azaz azokat a térségeket, ahol az ottélők számára komoly kihívást jelent az egészséges friss termények beszerzése – számolt be a Grocery Gazette.

A levél szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek kétharmada, a gyerekeknek pedig 90%-a nem fogyasztja el a napi ajánlott 400 gramm zöldséget és gyümölcsöt. Ez súlyos egészségügyi következményekkel jár, miközben a megfelelő étrend hosszú távon megelőzheti vagy visszafordíthatja a krónikus betegségeket.

Az Egyesült Királyságban tíz szegény térségből egy „élelmiszersivatagnak” mondható, és több mint 10 millió ember él ilyen helyen. Ezekben az övezetekben a háztartások 41%-a nem rendelkezik autóval, így nehezen jutnak el szupermarketekbe.

A kampány kezdeményezői egy országos gyümölcs- és zöldségfórum létrehozását, a civil szervezetek számára egyszerűsített támogatási rendszer kialakítását, célzott közösségi étkezési program indítását, az egészséges étkezést támogató állami támogatások bővítését, valamint az egészséges táplálkozással kapcsolatos iskolai edukációt szorgalmaznak.

A brit környezetvédelmi, élelmezési és vidékügyi minisztérium (DEFRA) nemrégiben bejelentette, hogy az idén új Nemzeti Élelmiszerstratégia kidolgozását tervezi.

Kapcsolódó cikkeink