A friss és biztonságos termékek forrása
– Legfontosabb célunk, hogy friss, jó minőségű élelmiszerekkel lássuk el partnereinket – szögezi le Surányi József, a Metro Kereskedelmi Kft. minőségbiztosítási osztályvezetője. – Vevőink bizonyosak lehetnek benne, hogy a hazai friss élelmiszerek (zöldség, gyümölcs, húsáru) 22 óra alatt eljutnak termelőtől a vásárlóig. Nem fordulhat elő, hogy lejárt, vagy hamarosan lejáró termékeket találjon valaki a polcainkon.
A lehetséges veszélyforrásokat kiszűrő HACCP kockázatelemzési rendszert kiegészítve a Metro saját élelmiszer-biztonsági szabályzatot dolgozott ki. Az áruházakban lévő élelmiszereket rendszeresen ellenőrzik, tesztelik. Folyamatosan vizsgálják az élelmiszerek hőmérsékletét, lejáratát, időről-időre ellenőrzik a mikrobiológiai állapotot, vagy azt, hogy a vizsgálandó termék tartalmaz-e génmódosított alapanyagokat, emberre veszélyes szermaradványokat. Szerződéses laboratóriumi partnereik és minőségellenőrző eszközeik mellett – ha szükséges – ágazati kutatóintézetek és egyetemi kutatóhelyek szakembereire is gyakran támaszkodnak; több mint 10 akkreditált laboratóriummal tartanak fenn szoros kapcsolatot.
Mint Surányi József elmondta, alapvető követelmény, hogy tőkeerős beszállító üzletfeleik rendelkezzenek IFS-, GLOBALGAP-, esetleg BRC-tanúsítvánnyal. Mindazonáltal nem akarnak lemondani arról, hogy a jó minőségű élelmiszert előállító kis- vagy akár családi vállalkozások termékeivel bővítsék az árukínálatot. Ezeknek a cégeknek nincs arra módjuk, hogy költséges minőségbiztosítási rendszert építsenek ki. E beszállítóknál – mint megtudtuk Surányi Józseftől – a Metro saját auditorai vizsgálják meg, hogy a gyártóhely, illetve a kínált portéka megfelel-e a szigorú biztonságossági elvárásoknak. Vélhetően ennek is köszönhető, hogy az áruházlánc élelmiszer-kínálatának tekintélyes részét hazai termékek képezik. Még a saját márkák esetében is, mint amilyen például az Aro termékek, magas ez az arány.
Természetesen nemcsak a szállítóikkal szemben, hanem saját maguktól is elvárják a kiemelkedő minőségi színvonalat: minden áruházban havonta többször is ellenőrzést tartanak, amelynek keretében a frissességet, a tisztaságot, a hűtőláncot és a fogyasztóvédelmi előírások betartását értékelik. A minőségügyi vezető tapasztalata szerint ez a pontozásos rendszer élénk versenyt váltott ki az áruházak között, ami szintén növeli a vásárlói bizalmat.
A Metro jól képzett szakembergárdája ügyel arra is, hogy vásárlóik is könnyedén betarthassák az előírásokat. Az érvényben lévő jogszabályokról közérthető tájékoztatókat készítenek, amelyeket vásárlói találkozókon, illetve a cég honlapján tesznek közzé. További hasznos eszközökkel is segítik vásárlóikat például a megfelelő hőmérséklet fenntartása érdekében: hűtőkonténerek, cserélhető jégakkuk állnak a vásárlók rendelkezésére, így biztosítható, hogy a hűtőlánc nem szakad meg azután sem, hogy az áru elhagyja az áruházat. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >