A friss és biztonságos termékek forrása
– Legfontosabb célunk, hogy friss, jó minőségű élelmiszerekkel lássuk el partnereinket – szögezi le Surányi József, a Metro Kereskedelmi Kft. minőségbiztosítási osztályvezetője. – Vevőink bizonyosak lehetnek benne, hogy a hazai friss élelmiszerek (zöldség, gyümölcs, húsáru) 22 óra alatt eljutnak termelőtől a vásárlóig. Nem fordulhat elő, hogy lejárt, vagy hamarosan lejáró termékeket találjon valaki a polcainkon.
A lehetséges veszélyforrásokat kiszűrő HACCP kockázatelemzési rendszert kiegészítve a Metro saját élelmiszer-biztonsági szabályzatot dolgozott ki. Az áruházakban lévő élelmiszereket rendszeresen ellenőrzik, tesztelik. Folyamatosan vizsgálják az élelmiszerek hőmérsékletét, lejáratát, időről-időre ellenőrzik a mikrobiológiai állapotot, vagy azt, hogy a vizsgálandó termék tartalmaz-e génmódosított alapanyagokat, emberre veszélyes szermaradványokat. Szerződéses laboratóriumi partnereik és minőségellenőrző eszközeik mellett – ha szükséges – ágazati kutatóintézetek és egyetemi kutatóhelyek szakembereire is gyakran támaszkodnak; több mint 10 akkreditált laboratóriummal tartanak fenn szoros kapcsolatot.
Mint Surányi József elmondta, alapvető követelmény, hogy tőkeerős beszállító üzletfeleik rendelkezzenek IFS-, GLOBALGAP-, esetleg BRC-tanúsítvánnyal. Mindazonáltal nem akarnak lemondani arról, hogy a jó minőségű élelmiszert előállító kis- vagy akár családi vállalkozások termékeivel bővítsék az árukínálatot. Ezeknek a cégeknek nincs arra módjuk, hogy költséges minőségbiztosítási rendszert építsenek ki. E beszállítóknál – mint megtudtuk Surányi Józseftől – a Metro saját auditorai vizsgálják meg, hogy a gyártóhely, illetve a kínált portéka megfelel-e a szigorú biztonságossági elvárásoknak. Vélhetően ennek is köszönhető, hogy az áruházlánc élelmiszer-kínálatának tekintélyes részét hazai termékek képezik. Még a saját márkák esetében is, mint amilyen például az Aro termékek, magas ez az arány.
Természetesen nemcsak a szállítóikkal szemben, hanem saját maguktól is elvárják a kiemelkedő minőségi színvonalat: minden áruházban havonta többször is ellenőrzést tartanak, amelynek keretében a frissességet, a tisztaságot, a hűtőláncot és a fogyasztóvédelmi előírások betartását értékelik. A minőségügyi vezető tapasztalata szerint ez a pontozásos rendszer élénk versenyt váltott ki az áruházak között, ami szintén növeli a vásárlói bizalmat.
A Metro jól képzett szakembergárdája ügyel arra is, hogy vásárlóik is könnyedén betarthassák az előírásokat. Az érvényben lévő jogszabályokról közérthető tájékoztatókat készítenek, amelyeket vásárlói találkozókon, illetve a cég honlapján tesznek közzé. További hasznos eszközökkel is segítik vásárlóikat például a megfelelő hőmérséklet fenntartása érdekében: hűtőkonténerek, cserélhető jégakkuk állnak a vásárlók rendelkezésére, így biztosítható, hogy a hűtőlánc nem szakad meg azután sem, hogy az áru elhagyja az áruházat. (X)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Magyarországon elsőként szerzett uniós fenntarthatósági hitelesítést a HelloParks Fót csarnoka
A Futureal-csoporthoz tartozó ipari ingatlanfejlesztő HelloParks FT1-es raktárcsarnoka megfelel az…
Tovább olvasom >