A friss és a gyorsfagyasztott magyar zöldségek is egyre népszerűbbek Európában
6000 tonna gyorsfagyasztott zöldséget és 1050 kamionnyi friss zöldséget és gyümölcsöt exportál idén a Lidl Magyarország. Gyorsfagyasztott termékek esetén ez a tavalyinak csaknem másfélszerese, friss áruknál pedig közel a duplája az előző év azonos időszakához képest, derül ki a Lidl export adataiból. Jelentős növekedést mutat a magyar görögdinnye exportja is.
Egyre nagyobb az igény Európában a magyar mélyhűtött zöldségek valamint a friss zöldségek és gyümölcsök iránt. A Lidl Magyarország export adatai azt mutatják, hogy nem csak a kivitt termékek volumene mutat számottevő növekedést, hanem a keleti export mellett a nyugati nyitás is megfigyelhető, hiszen idén először Ausztriába is szállítanak magyar gyorsfagyasztott termékeket.
Ebben az évben mintegy 6000 tonna gyorsfagyasztott zöldséget exportál az áruház, ami 43 százalékos növekedés az előző évi 4200 tonnához képest. Ezek között négy magyar beszállító 23 féle terméke található meg, amely az áruházláncon keresztül nyolc különböző európai országba jut el. A legnépszerűbb termékek a zsenge zöldborsó, a morzsolt csemege kukorica és a különböző zöldségkeverékek, a legnagyobb felvevőpiacot pedig Románia, Csehország és Horvátország jelenti.
A Lidl a magyar beszállítókért program keretében kiemelt figyelmet fordít a magyar beszállítók támogatására, ennek fontos részét képezi az is, hogy lehetővé teszi számukra azt, hogy egyre több termékük jusson el külföldre is.
A friss magyar zöldségek és gyümölcsök exportja még jelentősebben növekedett, 2014 első félévében 75 százalékkal nagyobb a volumene a külföldre vitt termékeknek, mint az előző év azonos időszakában. A mintegy 3,5 milliárd forintnyi exportált zöldség és gyümölcs közül a legjelentősebbek a TV paprika, a görögdinnye, a sárgabarack és a friss gomba, melyek elsősorban a német, a román és a szlovák piacra jutnak el. Kiemelkedő termék idén a magyar görögdinnye, melynek kivitt mennyisége 38%-kal, a tavalyi 8000 tonnáról 11000 tonnára emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >