A friss élelmiszerek csomagolási piacának értéke 2023-ra eléri 193 milliárd eurót
A Future Market Insights új adatai szerint a globális frissélelmiszer-csomagolási piac átlagos éves növekedési rátája a következő tíz évben várhatóan eléri a 3,88%-ot. A piac értéke 2023-ban 141,36 milliárd dollár (132,12 milliárd euró), míg 2033-ra várhatóan meghaladja a 206,85 milliárd dollárt (193,35 milliárd euró).
A friss élelmiszerek csomagolási piacának növekedését az elkövetkező évtizedben számos tényező fogja befolyásolni, így egyebek mellett az élelmiszeripari szolgáltatók számának növekedése a fejlődő gazdaságokban, a környezetvédelemmel és a fenntarthatósággal kapcsolatban növekvő aggodalom, a friss élelmiszerek iránti megnövekedett kereslet, a hosszabb eltarthatósági idő iránti növekvő igény és a rendelkezésre álló jövedelem növekedése.
A legnagyobb csomagolási típus a merev csomagolás, amely 2022-ben 52,4%-os bevételi részesedéssel rendelkezett. A Future Market Insights szerint a merev csomagolás várhatóan továbbra is domináns marad a piacon, különösen a gyümölcsök, tojások és zöldségek esetében, mivel képes megóvni a külső sérülésektől az élelmiszereket a szállítás és kezelés során.
A rugalmas csomagolási szegmens szintén figyelemre méltó ütemben – 2033-ig éves szinten átlagosan 5,6%-kal – fog növekedni, ami e csomagolási típus könnyű súlyának és szállíthatóságának köszönhető.
Az Egyesült Államokban a frissélelmiszer-csomagolás piaci értéke a becslések szerint 2023-ban meghaladja a 182 milliárd dollárt (170,1 milliárd euró).
Az adatok szerint Európában éves szinten átlagosan 2,13%-os piaci bővüléssel lehet számolni, és ezt a növekedést a bioélelmiszerek felé való elmozdulás, a hosszabb eltarthatóság fontossága, valamint a friss zöldségek és gyümölcsök iránti erőteljes kereslet mozdítja majd elő.
Kapcsolódó cikkeink
CBRE: a környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb az ingatlanpiacon
A környezettudatosság és a társadalmi felelősségvállalás egyre fontosabb szerepet játszik…
Tovább olvasom >Munkacsoport vizsgálja az ukrán gabona hatásait
Kamarai munkacsoport alakul az ukrán gabona okozta terménypiaci krízis vizsgálatára…
Tovább olvasom >K&H: Az EP tiszta vizet öntött a pohárba
A légkörbe jutó üvegházhatású gázok mennyiségének további csökkentéséről döntött az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Már kapható a Häagen-Dazs és Pierre Hermè új macaron-jégkrémcsaládja az Egyesült Királyságban
A Häagen-Dazs a macaronjairól híres cukrászmesterrel, Pierre Hermé-vel együttműködve dobta…
Tovább olvasom >K&H felmérés: egyre kevesebb profittal számolnak a nagyvállalatok
A nagyvállalatok idén nem várnak árbevétel és profitnövekedést. A cégek…
Tovább olvasom >15,5 Eiffel-torony tömegével megegyező terméket vitt házhoz a Tesco 10 év alatt
Éppen 10 éve, 2013. március 21-én indította el házhozszállítási szolgáltatását…
Tovább olvasom >