A friss élelmiszerek csomagolási piacának értéke 2023-ra eléri 193 milliárd eurót
A Future Market Insights új adatai szerint a globális frissélelmiszer-csomagolási piac átlagos éves növekedési rátája a következő tíz évben várhatóan eléri a 3,88%-ot. A piac értéke 2023-ban 141,36 milliárd dollár (132,12 milliárd euró), míg 2033-ra várhatóan meghaladja a 206,85 milliárd dollárt (193,35 milliárd euró).
A friss élelmiszerek csomagolási piacának növekedését az elkövetkező évtizedben számos tényező fogja befolyásolni, így egyebek mellett az élelmiszeripari szolgáltatók számának növekedése a fejlődő gazdaságokban, a környezetvédelemmel és a fenntarthatósággal kapcsolatban növekvő aggodalom, a friss élelmiszerek iránti megnövekedett kereslet, a hosszabb eltarthatósági idő iránti növekvő igény és a rendelkezésre álló jövedelem növekedése.
A legnagyobb csomagolási típus a merev csomagolás, amely 2022-ben 52,4%-os bevételi részesedéssel rendelkezett. A Future Market Insights szerint a merev csomagolás várhatóan továbbra is domináns marad a piacon, különösen a gyümölcsök, tojások és zöldségek esetében, mivel képes megóvni a külső sérülésektől az élelmiszereket a szállítás és kezelés során.
A rugalmas csomagolási szegmens szintén figyelemre méltó ütemben – 2033-ig éves szinten átlagosan 5,6%-kal – fog növekedni, ami e csomagolási típus könnyű súlyának és szállíthatóságának köszönhető.
Az Egyesült Államokban a frissélelmiszer-csomagolás piaci értéke a becslések szerint 2023-ban meghaladja a 182 milliárd dollárt (170,1 milliárd euró).
Az adatok szerint Európában éves szinten átlagosan 2,13%-os piaci bővüléssel lehet számolni, és ezt a növekedést a bioélelmiszerek felé való elmozdulás, a hosszabb eltarthatóság fontossága, valamint a friss zöldségek és gyümölcsök iránti erőteljes kereslet mozdítja majd elő.
Kapcsolódó cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >Versenyhatósági iránymutatás a divat- és textilipar számára a fenntarthatósági és környezetbarát jelölésekkel kapcsolatban
Tanácsokat nyújtott nyílt levélben a világ fogyasztóvédelmi hatóságait tömörítő nemzetközi…
Tovább olvasom >Publikálta fenntarthatósági jelentését az OPUS GLOBAL Nyrt.
Immár harmadik fenntarthatósági jelentését tette közzé az OPUS GLOBAL Nyrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Néhány hónapja van talpra állni az ország legnagyobb, leégett gesztenyeüzemének
Szó szerint a hamvaiból kell újjáélednie szeptember közepére az ország…
Tovább olvasom >