A friss élelmiszerek csomagolási piacának értéke 2023-ra eléri 193 milliárd eurót
A Future Market Insights új adatai szerint a globális frissélelmiszer-csomagolási piac átlagos éves növekedési rátája a következő tíz évben várhatóan eléri a 3,88%-ot. A piac értéke 2023-ban 141,36 milliárd dollár (132,12 milliárd euró), míg 2033-ra várhatóan meghaladja a 206,85 milliárd dollárt (193,35 milliárd euró).
A friss élelmiszerek csomagolási piacának növekedését az elkövetkező évtizedben számos tényező fogja befolyásolni, így egyebek mellett az élelmiszeripari szolgáltatók számának növekedése a fejlődő gazdaságokban, a környezetvédelemmel és a fenntarthatósággal kapcsolatban növekvő aggodalom, a friss élelmiszerek iránti megnövekedett kereslet, a hosszabb eltarthatósági idő iránti növekvő igény és a rendelkezésre álló jövedelem növekedése.
A legnagyobb csomagolási típus a merev csomagolás, amely 2022-ben 52,4%-os bevételi részesedéssel rendelkezett. A Future Market Insights szerint a merev csomagolás várhatóan továbbra is domináns marad a piacon, különösen a gyümölcsök, tojások és zöldségek esetében, mivel képes megóvni a külső sérülésektől az élelmiszereket a szállítás és kezelés során.
A rugalmas csomagolási szegmens szintén figyelemre méltó ütemben – 2033-ig éves szinten átlagosan 5,6%-kal – fog növekedni, ami e csomagolási típus könnyű súlyának és szállíthatóságának köszönhető.
Az Egyesült Államokban a frissélelmiszer-csomagolás piaci értéke a becslések szerint 2023-ban meghaladja a 182 milliárd dollárt (170,1 milliárd euró).
Az adatok szerint Európában éves szinten átlagosan 2,13%-os piaci bővüléssel lehet számolni, és ezt a növekedést a bioélelmiszerek felé való elmozdulás, a hosszabb eltarthatóság fontossága, valamint a friss zöldségek és gyümölcsök iránti erőteljes kereslet mozdítja majd elő.
Kapcsolódó cikkeink
4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már nem elég beszélni róla: hét kiemelt fenntarthatósági téma szerepel a magyar vállalatok napirendjén
A jelentéstétel nemcsak jogi kötelezettséggel, hanem stratégiai előnnyel is jár…
Tovább olvasom >Papíralapú kupakot és palackot tesztel az Absolut Vodka
Újabb lépést tett az Absolut Vodka a teljesen bioalapú csomagolás…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >