A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz jelezniük kell a vásárlóknak, ha bármely változatlan áron kínált termék méretét a gyártó vagy a kiskereskedő csökkenti.
Ha egy termék mérete vagy súlya csökken, miközben az ára változatlan marad vagy akár nő, arról a francia szupermarketeknek két hónapon keresztül egyértelműen tájékoztatniuk kell a vásárlókat.
– A tájékoztatásnak világosan jeleznie kell az ár változását a súlyhoz képest, hogy a fogyasztó tisztában legyen az ár valós alakulásával – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter egy sajtóközleményben.
A kötelezettség július 1-jétől lép életbe, és egyaránt vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer jellegű termékekre.
Tavaly a Carrefour saját kezdeményezésből már hozott hasonló intézkedést, és a nagy márkák termékeit olyan üzenettel címkézte fel, mint például „Ennek a terméknek csökkent a súlya, és nőtt a beszállítónk által felszámított ár”. Alexandre Bompard vezérigazgató akkor azt nyilatkozta, hogy szeretné a fogyasztókat pontosabban tájékoztatni egy olyan gyakorlatról, amely szerinte „elfogadhatatlan”. Az is igaz, hogy az áruházláncot magát is a termékek méretének csökkentésével kapcsolatos váddal illették, miután egy csomag burgonya tartalma 1,5 kilogrammról 1 kilogrammra csökkent annak érdekében, hogy a cikkelemet továbbra is 99 centes kiskereskedelmi áron tudja a kiskereskedő kínálni – számolt be a Retail Detail.
Kapcsolódó cikkeink
Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Átalakulás küszöbén áll a Kaufland Lengyelországban
Egyre nagyobb fejtörést okoz a Kauflandnak lengyelországi részlege: a német…
Tovább olvasom >Leáll a Carrefour az akciós újságok terjesztésével Franciaországban
Március 31-ével megszünteti a Carrefour a nyomtatott promóciós szóróanyagok terjesztését…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >