A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz jelezniük kell a vásárlóknak, ha bármely változatlan áron kínált termék méretét a gyártó vagy a kiskereskedő csökkenti.
Ha egy termék mérete vagy súlya csökken, miközben az ára változatlan marad vagy akár nő, arról a francia szupermarketeknek két hónapon keresztül egyértelműen tájékoztatniuk kell a vásárlókat.
– A tájékoztatásnak világosan jeleznie kell az ár változását a súlyhoz képest, hogy a fogyasztó tisztában legyen az ár valós alakulásával – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter egy sajtóközleményben.
A kötelezettség július 1-jétől lép életbe, és egyaránt vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer jellegű termékekre.
Tavaly a Carrefour saját kezdeményezésből már hozott hasonló intézkedést, és a nagy márkák termékeit olyan üzenettel címkézte fel, mint például „Ennek a terméknek csökkent a súlya, és nőtt a beszállítónk által felszámított ár”. Alexandre Bompard vezérigazgató akkor azt nyilatkozta, hogy szeretné a fogyasztókat pontosabban tájékoztatni egy olyan gyakorlatról, amely szerinte „elfogadhatatlan”. Az is igaz, hogy az áruházláncot magát is a termékek méretének csökkentésével kapcsolatos váddal illették, miután egy csomag burgonya tartalma 1,5 kilogrammról 1 kilogrammra csökkent annak érdekében, hogy a cikkelemet továbbra is 99 centes kiskereskedelmi áron tudja a kiskereskedő kínálni – számolt be a Retail Detail.
Kapcsolódó cikkeink
Új stratégiával támogatja az Intermarché a francia mezőgazdaságot
A francia Intermarché kiskereskedelmi lánc bejelentette, hogy csak akkor kezdi…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >A francia élelmiszerbankokat támogatja a Carrefour
A Carrefour 1,5 millió euróval támogatja a Francia Élelmiszerbankok Szövetségét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >