A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz jelezniük kell a vásárlóknak, ha bármely változatlan áron kínált termék méretét a gyártó vagy a kiskereskedő csökkenti.
Ha egy termék mérete vagy súlya csökken, miközben az ára változatlan marad vagy akár nő, arról a francia szupermarketeknek két hónapon keresztül egyértelműen tájékoztatniuk kell a vásárlókat.
– A tájékoztatásnak világosan jeleznie kell az ár változását a súlyhoz képest, hogy a fogyasztó tisztában legyen az ár valós alakulásával – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter egy sajtóközleményben.
A kötelezettség július 1-jétől lép életbe, és egyaránt vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer jellegű termékekre.
Tavaly a Carrefour saját kezdeményezésből már hozott hasonló intézkedést, és a nagy márkák termékeit olyan üzenettel címkézte fel, mint például „Ennek a terméknek csökkent a súlya, és nőtt a beszállítónk által felszámított ár”. Alexandre Bompard vezérigazgató akkor azt nyilatkozta, hogy szeretné a fogyasztókat pontosabban tájékoztatni egy olyan gyakorlatról, amely szerinte „elfogadhatatlan”. Az is igaz, hogy az áruházláncot magát is a termékek méretének csökkentésével kapcsolatos váddal illették, miután egy csomag burgonya tartalma 1,5 kilogrammról 1 kilogrammra csökkent annak érdekében, hogy a cikkelemet továbbra is 99 centes kiskereskedelmi áron tudja a kiskereskedő kínálni – számolt be a Retail Detail.
Kapcsolódó cikkeink
Nyomon követhető és fenntartható marhahúst vezet be kínálatába a Carrefour Brazíliában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A francia kormány kezdeményezte a Shein webáruházának felfüggesztését, miközben megnyílt az első fizikai üzlete Párizsban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Együttműködésre lép az Amazon France és az Auchan Csoporthoz tartozó Chronodrive
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekordösszegeket költünk a Black Friday akciók során, a bértranszparencia több mint megfelelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Lidl-munkavállalók Magyar Kereskedelemért Nagydíjat kaptak
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

