A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz jelezniük kell a vásárlóknak, ha bármely változatlan áron kínált termék méretét a gyártó vagy a kiskereskedő csökkenti.
Ha egy termék mérete vagy súlya csökken, miközben az ára változatlan marad vagy akár nő, arról a francia szupermarketeknek két hónapon keresztül egyértelműen tájékoztatniuk kell a vásárlókat.
– A tájékoztatásnak világosan jeleznie kell az ár változását a súlyhoz képest, hogy a fogyasztó tisztában legyen az ár valós alakulásával – mondta Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter egy sajtóközleményben.
A kötelezettség július 1-jétől lép életbe, és egyaránt vonatkozik az élelmiszerekre és a nem élelmiszer jellegű termékekre.
Tavaly a Carrefour saját kezdeményezésből már hozott hasonló intézkedést, és a nagy márkák termékeit olyan üzenettel címkézte fel, mint például „Ennek a terméknek csökkent a súlya, és nőtt a beszállítónk által felszámított ár”. Alexandre Bompard vezérigazgató akkor azt nyilatkozta, hogy szeretné a fogyasztókat pontosabban tájékoztatni egy olyan gyakorlatról, amely szerinte „elfogadhatatlan”. Az is igaz, hogy az áruházláncot magát is a termékek méretének csökkentésével kapcsolatos váddal illették, miután egy csomag burgonya tartalma 1,5 kilogrammról 1 kilogrammra csökkent annak érdekében, hogy a cikkelemet továbbra is 99 centes kiskereskedelmi áron tudja a kiskereskedő kínálni – számolt be a Retail Detail.
Kapcsolódó cikkeink
A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Új kényelmi boltkoncepciót indít a Carrefour a párizsi metróállomásokon
Stratégiai megállapodást kötött a Carrefour az Altarea ingatlanfejlesztővel és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >