A francia LVMH luxusipari konszern megvásárolja a Tiffany ékszeripari vállalatot
A francia LVMH luxuscikk-forgalmazó konszern 14,7 milliárd euró (16,2 milliárd dolláros, részvényenként 135 dolláros) kivásárlási árban egyezett meg az amerikai Tiffany & Co. ékszerkereskedelmi vállalattal – jelentette be hétfőn a honlapján megjelent közleményben a francia konszern.
Az ügylet tervét mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta. A kivásárlási ajánlatot a Tiffany részvényeseinek még jóvá kell hagyniuk. Az akvizíció lezárására a részvényesek beleegyezése és a szokásos felügyeleti engedélyek függvényében a jövő év közepén kerülhet sor.
A francia luxuscikk-forgalmazó konszern és az amerikai ékszerkereskedelmi vállalat között folyó tárgyalások ténye tavaly novemberben vált ismerté. Akkor a források még 120 dolláros kivásárlási árról számoltak be értesüléseik alapján. A francia konszern a múlt héten emelte meg ajánlatát 130 dollárra.
A 182 éves múltra visszatekintő amerikai Tiffany ékszeripari vállalat megvásárlása a francia LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton SE) konszern eddigi legnagyobb akvizíciója.
Az 1837-ban Charles Lewis Tiffany által egy manhattani ékszerüzletként alapított Tiffany & Co. vállalat 14 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből 5 ezer ékszerkészítő szakembert. A vállalat világszerte több mint háromszáz ékszerüzlettel rendelkezik. A 2017-es pénzügyi évben 4 milliárd dollár bevétel mellett 721 millió dollár működési eredményt ért el és 446 millió dollár nyereségre tett szert.
A világszerte 145 ezer alkalmazottat foglalkoztató francia LVMH a 2018-as pénzügyi évben 46,8 milliárd euró értékesítési árbevétel után 10,0 milliárd euró működési eredményt ért el és 6,3 milliárd euró nyereségre tett szert.
Kapcsolódó cikkeink
Kínai luxuspiac: fordulóponton az iparág?
A luxusipar nagyágyúi, mint az LVMH és a Kering, jelentős…
Tovább olvasom >Luxusipar: csökkent az LVMH nyeresége és bevétele az idei első fél évben
A világ legnagyobb luxuscikk-gyártójának számító LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton…
Tovább olvasom >Csökkent a világ legnagyobb luxuscikk-gyártója, az LVMH negyedéves bevétele
Az LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >