A francia LVMH luxusipari konszern megvásárolja a Tiffany ékszeripari vállalatot
A francia LVMH luxuscikk-forgalmazó konszern 14,7 milliárd euró (16,2 milliárd dolláros, részvényenként 135 dolláros) kivásárlási árban egyezett meg az amerikai Tiffany & Co. ékszerkereskedelmi vállalattal – jelentette be hétfőn a honlapján megjelent közleményben a francia konszern.
Az ügylet tervét mindkét cég igazgatótanácsa elfogadta. A kivásárlási ajánlatot a Tiffany részvényeseinek még jóvá kell hagyniuk. Az akvizíció lezárására a részvényesek beleegyezése és a szokásos felügyeleti engedélyek függvényében a jövő év közepén kerülhet sor.
A francia luxuscikk-forgalmazó konszern és az amerikai ékszerkereskedelmi vállalat között folyó tárgyalások ténye tavaly novemberben vált ismerté. Akkor a források még 120 dolláros kivásárlási árról számoltak be értesüléseik alapján. A francia konszern a múlt héten emelte meg ajánlatát 130 dollárra.
A 182 éves múltra visszatekintő amerikai Tiffany ékszeripari vállalat megvásárlása a francia LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton SE) konszern eddigi legnagyobb akvizíciója.
Az 1837-ban Charles Lewis Tiffany által egy manhattani ékszerüzletként alapított Tiffany & Co. vállalat 14 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből 5 ezer ékszerkészítő szakembert. A vállalat világszerte több mint háromszáz ékszerüzlettel rendelkezik. A 2017-es pénzügyi évben 4 milliárd dollár bevétel mellett 721 millió dollár működési eredményt ért el és 446 millió dollár nyereségre tett szert.
A világszerte 145 ezer alkalmazottat foglalkoztató francia LVMH a 2018-as pénzügyi évben 46,8 milliárd euró értékesítési árbevétel után 10,0 milliárd euró működési eredményt ért el és 6,3 milliárd euró nyereségre tett szert.
Kapcsolódó cikkeink
Vártnál jelentősebben nőtt a Prada csoport negyedéves bevétele
Az elemzők által vártnál erőteljesebben nőtt a Prada olasz luxuscikkgyártó…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Kínai luxuspiac: fordulóponton az iparág?
A luxusipar nagyágyúi, mint az LVMH és a Kering, jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
20 százalékkal nőtt az AutoWallis árbevétele az első negyedévben, aminek már közel a kétharmada külföldről származik
2025 első negyedévében az AutoWallis Csoport árbevétele 20%-kal, 107 milliárd…
Tovább olvasom >A „Köszi, SIÓ!” program idén is támogatja az iskolásokat: fókuszban a gyerekek digitális biztonsága
A digitális oktatás támogatása, valamint a gyermekek online jóléte és…
Tovább olvasom >Három hazai fajtával indult az eperszezon a Kifli.hu-n
Az eper minden évben a legnépszerűbb szezonális gyümölcsök közé tartozik…
Tovább olvasom >