A francia Lactalis bezárja két romániai üzemét
A francia Lactalis tejtermékgyártó bejelentette pénteken, hogy augusztus végéig bezárja két kelet-romániai üzemét, amelyek a Dealu Floreni és a Vatra Dornei településeken működnek.
A francia vállalat a Dorna Lactate nevű egyik romániai leányvállalatának két üzemére tesz lakatot. A Dorna Lactate a román sajtó szerint 2018 végén 410 személyt foglalkoztatott. A franciák 2008-ban vásárolták meg a Dorna Lactatét, amely a LaDorna márkanevű tejtermékeket gyártja. A romániai leányvállalatnak a Konstanca megyei Kogalniceanuban is volt üzeme, amelyet 2018-ban zártak be.
Giampaolo Manzonetto, a Lactalis Románia csoport vezérigazgatója elmondta: ezt a döntést azt követően hozták meg, hogy kimerítettek minden lehetőséget, ami a két üzem hatékonyságának növelésére irányult. A vállalat továbbra is forgalmazni fogja a LaDorna termékeket, amelyeket a Fehér megyei Albalact üzemükben és a Covalact sepsiszentgyörgyi gyárában fognak előállítani. A Lactalis kiterjedt portfólióval rendelkezik a romániai piacon, ahova 2008-ban lépett be a Dorna Lactate megvásárlásával. 2016 elején megvásárolta az addig román tulajdonban levő gyulafehérvári Albalactot, valamint ugyanazon év végén egy amerikai befektetői alaptól a székelyföldi Covalactot.
A francia csoportnak Romániában összesen 2300 dolgozója van, és hét gyárban hét különböző márkanevű tejtermékeket állítanak elő (LaDorna, Albalact, Covalact, Zuzu, Fulga, Raraul, Poiana Florilor). A csoport évente mintegy 250 millió liter tejet gyűjt be a romániai tejtermelőktől, a romániai csoport évente 200 ezer tonna tejterméket ad el, éves árbevétele eléri a 250 millió eurót. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az UHT-tej feldolgozói értékesítési ára nőtt leginkább szeptemberben
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői…
Tovább olvasom >UHT és friss tejek árversenye: hogyan változtak a tejpiaci trendek?
Az elmúlt évek jelentős változásokat hoztak a magyar tejpiacon, ahol…
Tovább olvasom >Partnerséget kötött a Danone és az Ajinomoto a tejipar karbonkibocsátásának csökkentésére
A Danone és az Ajinomoto élelmiszeripari vállalatok stratégiai partnerségi megállapodást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >