A Fornetti 600 millió forintos fejlesztési programot indított
A Fornetti 600 millió forintos fejlesztési programot indított, amelynek első elemeként kialakított egy bútorüzemet Kiskunfélegyházán, 20 új munkahelyet teremtve – jelentette be Sebastian Gooding, a Fornetti Csoport ügyvezetője csütörtökön Kiskunfélegyházán, az új üzem átadásán tartott sajtótájékoztatón.
A fejlesztési program keretében a fagyasztott pékárut gyártó és forgalmazó vállalat modernizálja csomagolástechnikai eszközeit, fejleszti gépkocsiparkját. Már tervezik a romániai üzem bővítését is – mondta az ügyvezető. Hozzátette: az év végéig további 80 munkavállaló felvételét tervezik.
A vállalkozásnak 2006 óta van saját bútorgyártó részlege, amelynek feladata a partnerek értékesítési pontjainak belső tervezése és felszerelése a termékek értékesítésére specializált bútorzattal. Vidács Gyula, a Fornetti operatív ügyvezetője tájékoztatása szerint a korábbi üzemükben hetente két értékesítési pont bútorzatát tudták elkészíteni, az új üzem pedig 5-6 üzlethelyiség bútorzatának cseréjét is el tudja végezni ennyi idő alatt.
Csányi József (Nemzeti Fórum), Kiskunfélegyháza polgármestere arról beszélt, hogy a beruházás illeszkedik a város gazdasági fejlesztési tervéhez, amelynek a keretében 5 év alatt 500 új munkahely teremtését tűzték ki célként. Fontosnak nevezte, hogy a Fornettit nemrégiben felvásárló svájci Aryzta AG nem leépít, hanem fejleszti a vállalatot.
Sebastian Gooding az MTI-kérdésére közölte, hogy ezer klasszikus franchise boltot üzemeltetnek, ezek számának bővítését tervezik. Reményei szerint a jövő év nyaráig mintegy 200 bolttal lesz több a hálózatukban. Elmondása szerint a magyarországi Fornettit nemzetközi vállalattá fogják fejleszteni. Jelezte: a jövő év tavaszán a Fornetti bekerül a németországi termékkatalógus-rendszerbe, de a termékeket már meg lehet vásárolni Németországban.
A Fornetti Kft.-t nemrégiben megvette a svájci Aryzta AG, ezt az idén augusztus 5-én Kecskeméten jelentették be. A tranzakcióval az Európában piacvezető pékárugyártó svájci cég közép-kelet-európai jelenlétét kívánta erősíteni.
A felek üzleti titokra hivatkozva a tranzakció részleteit nem hozták nyilvánosságra.
A Fornetti termékei 11 országban, több mint 2000 sütési ponton – 1800 „pékség a boltban” típusú üzletben, valamint franchise boltokban – találhatók meg.
A Fornetti Kft. Magyarországon 970 alkalmazottat foglalkoztat, külföldi leányvállalatainál még 500 dolgozója van. A vállalat 2014-ben mintegy 40 ezer tonna pékárut értékesített, árbevétele megközelítette a 22 milliárd forintot,
A nyilvános cégadatok szerint a mintegy 6 milliárd forint saját tőkével rendelkező Fornetti Kft. 2014-ben mintegy 5 milliárd forinttal növelte nettó árbevételét, amelyből az export mintegy 6,4 milliárd forintot tett ki. A társaság adózás utáni nyeresége meghaladta a 976 millió forintot a 2013-as 850 millió után.
A több tőzsdén is jegyzett Aryzta AG a világ egyik legnagyobb fagyasztott pékipari termékeket forgalmazó vállalata, négy kontinensen üzemeltet pékségeket, több mint 60 márkanév alatt. Élelmiszeripari árbevételének 47-47 százaléka származik Észak-Amerikából, illetve Európából. A társaság legutóbbi tőzsdei jelentése szerint 2014-ben árbevétele 4,8 milliárd euró, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITA) 566 millió euró volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ezermilliárd forint értékben jelent meg agrár- és vidékfejlesztési pályázat
Október végéig 21 agrár- és vidékfejlesztési pályázati felhívást hirdetett meg…
Tovább olvasom >Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor
Többen dolgoznak a magyar agráriumban, mint a rendszerváltozáskor – jelentette…
Tovább olvasom >Versenyhátrányba kerülhet Magyarország a vendégmunkásokért folytatott harcban
Az elmúlt három évben több mint 100 ezer vendégmunkás érkezett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >