A forgalom visszaesése érinti a legérzékenyebben a kkv-szektort
A válság elmúlt két éve a gazdaság minden szereplőjét nehézségek elé állította, az egyes ágazatoknak azonban eltérő kihívásokkal kellett szembenézniük. Miközben a legnagyobb problémát a forgalom csökkenése jelentette, az ipari és a kereskedelmi cégek a költségcsökkentések mellett gyakrabban alkalmaztak leépítést, miközben a mezőgazdasági és a szolgáltató szektorban a munkaerő helyett inkább a költségek és beruházások csökkentése volt a leggyakoribb megszorító intézkedés – derül ki a K&H kis-és középvállalkozásokról (kkv) szóló kutatásából.
Az elmúlt két év során a megrendelések, a forgalom visszaesése jelentette a legnagyobb problémát a hazai vállalkozások számára, átlagosan 88 százalékuk jelezte ezt. A vevők nemfizetése volt a második leggyakoribb teher: a vállalkozások mintegy fele szembesült ezzel a problémával. Likviditási nehézségeket a kkv-k 37 százalékának okozott a recesszió.
A nehézségek hatására a vállalkozások túlnyomó többsége megszorító intézkedést vezetett be: elsődlegesen a költségek csökkentését alkalmazták a cégek, ezt követően pedig szektortól függően a beruházások elhalasztása vagy a leépítés mellett döntöttek a vállalkozások.
A kkv vezetők elmondása alapján elsősorban az ipari és kereskedelmi cégeknél alkalmazták nagyobb arányban a munkaerő elbocsátást a költségek csökkentése érdekében, itt a cégek durván fele kényszerült megválni dolgozói egy részétől. Eközben a szolgáltató és a mezőgazdasági szektorban az átlagnál kisebb arányban történt leépítés, itt a vállalkozások harmada vált meg dolgozói egy részétől – közli a kutatás eredményét a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >