A forgalmazók szerint változást hozhat az AI a gyümölcsellátási láncban
A mesterséges intelligencia (AI) technológia a gyümölcs- és zöldségforgalmazók szerint átalakíthatja a frisstermény-ellátási láncot.
Az idei londoni International Food and Drink Event eseményen a Fruitnet ügyvezető igazgatója, Mike Knowles, valamint a Dole UK, a Worldwide Fruit és a minőségellenőrző szolgáltatást kínáló Clarifruit vezetői azt vitatták meg, hogy a technológia milyen hatást gyakorolhat napjainkban az ágazatra.
A vállalatok szerint az ellátási láncban gyakran felmerülő kihívások – például a termények minőségi osztályozása – hatékonyabbá és gyorsabbá tehető a mesterséges intelligenciát használó technológia nagyobb pontossága révén.
Willie Wood, a Worldwide Fruit műszaki vezetője rámutatott a termékek romlandóságát érintő egyéb kihívásokra – így az éghajlatváltozásra, a kiszámíthatatlan időjárásra és a szállításban előforduló késedelmekre –, amelyek terén a mesterséges intelligencia alkalmazásának hiánya „pénzügyi szempontból elszalasztott lehetőségeket” eredményezett.
Drew Reynolds, a Dole UK műszaki és üzletfejlesztési igazgatója szerint a kihívás abban áll, hogy egy olyan természetes áruból kell konzisztens terméket létrehozniuk, amely a természetben nagyon változatos. A fogyasztók és a vevők úgy gondolják, hogy ehhez szükség van a manuális folyamatokra. Ugyanakkor a minőségellenőrzési eljárások kapcsán megjegyezte, hogy azok úgy tűnik, stagnálnak, hiszen az elmúlt 15 évben a folyamatok mindig ugyanazok voltak, így a mesterséges intelligencia óriási lehetőségeket rejthet magában.
Reynolds úgy látja, hogy az AI nemcsak a potenciális külső hibák kiszűrésében segíthet, de a friss termények belsejébe is „beláthat” és pontosabb becslést adhat. Ez különösen hasznos lenne az előkészített gyümölcsök esetében, hiszen ez a múltban „hihetetlenül nehéz” volt, mivel minden egyes gyümölcsöt meg kellett vizsgálni és meg kellett bontani.
A Clarifruit vezérigazgatója és alapítója, Elad Mardix közölte, hogy a cége által már integrálni kezdett technológia kivenné a manuális feladatokat és a „szubjektivitást a termesztési folyamatból”.
Grocery Gazette
Kapcsolódó cikkeink
Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >AI-jal és drónokkal fejleszti szolgáltatásait a Just Eat Írországban
AI-asszisztenst vezet be és bővíti drónos házhoz szállítási szolgáltatását a…
Tovább olvasom >Stylers: háromból két cég tervez AI automatizációs projektet 2025-ben
Az idei év legjelentősebb technológiai fókuszterületei az AI, az üzleti…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >