A Forbes tanulmánya szerint a brit fogyasztók az olcsóbb saját márkás termékeket részesítik előnyben
A Forbes tanácsadó cég új tanulmányából kiderül, hogy a britek négyötöd része (82%) a megélhetési válság fokozódásával a jól ismert márkákat olcsóbb saját márkás alternatívákra cserélte. Az árösszehasonlító és pénzügyi tanácsadó platform 2000 brit felnőttet kérdezett meg, hogy kiderítse, hogyan változott a szupermarketekben való vásárlási magatartás az elmúlt hat hónapban.
Megállapították, hogy háromnegyedük (77%) csökkenti a prémiummárkás vásárlások gyakoriságát, és a fogyasztók több mint fele (55%) szerint az olcsóbb vagy szupermarketben kapható márkás termékek általában ugyanolyan jók, mint más márkák. A Forbes Advisor ezt tovább vizsgálta, és megkérdezte a legnagyobb szupermarketláncok vásárlóit, hogy az elmúlt hat hónapban milyen saját márkás termékekhez fordultak.
A Tesco végzett az élen: majdnem kétötödük (38%), akik a kedvezőbb árú termékekkel helyettesítették a bevásárlásaikat, azt állította, hogy gyakran vásárolnak a Tesco saját márkás élelmiszereiből. Ezt követte a Sainsbury saját márkás termékei (33%) és az Asda Just Essentials (28%).
A tanulmány továbbá azt is feltárta, hogy a legnagyobb brit márkák közül melyiket nem szívesen cserélik le az emberek a heti szupermarketekben történő bevásárlás során. A Fairy az a márka, amelyhez a britek a leghűségesebbek, minden ötödik (20%) nem hajlandó lecserélni egy olcsóbb alternatívára, a Cadbury’s pedig az az élelmiszermárka, amelyről a legkevésbé hajlandóak lemondani, 12%-uk pedig heti alapélelmiszernek tekinti.
A felmérés a közelmúltban jelent meg azzal a hírrel, hogy az Aldi, amely 90%-ban saját márkás termékeket kínál, megelőzte a Morrisons-t, és ezzel a negyedik legnépszerűbb szupermarketlánc lett az Egyesült Királyságban.
„Az élelmiszerárak az év folyamán folyamatosan emelkedtek, ami az elosztástól kezdve a világszerte tapasztalható súlyos időjárási események hatásain át egészen a problémákig terjed” – mondta Laura Howard, a Forbes Advisor pénzszakértője.
Hozzátette:
„Ahogy legfrissebb kutatásunk is mutatja, a számok rideg valósága azt jelenti, hogy a „márkahűség” gyorsan háttérbe szorul a fogyasztói prioritások listáján. A tél közeledtével itt az ideje, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a szupermarketekben elköltött pénzből.”
Kapcsolódó cikkeink
Anyagilag nem mindenkinek fér bele az utazás idén nyáron
Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult…
Tovább olvasom >A celebek ideje lejárt? Így változik a vásárlói magatartás 2024-ben
Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző…
Tovább olvasom >A vásárlói magatartásba enged bepillantást a beszállítóknak a Walmart új megoldása
A vásárlók szélesebb körű megismerését lehetővé tévő információkkal szolgál a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >