A Forbes tanulmánya szerint a brit fogyasztók az olcsóbb saját márkás termékeket részesítik előnyben
A Forbes tanácsadó cég új tanulmányából kiderül, hogy a britek négyötöd része (82%) a megélhetési válság fokozódásával a jól ismert márkákat olcsóbb saját márkás alternatívákra cserélte. Az árösszehasonlító és pénzügyi tanácsadó platform 2000 brit felnőttet kérdezett meg, hogy kiderítse, hogyan változott a szupermarketekben való vásárlási magatartás az elmúlt hat hónapban.
Megállapították, hogy háromnegyedük (77%) csökkenti a prémiummárkás vásárlások gyakoriságát, és a fogyasztók több mint fele (55%) szerint az olcsóbb vagy szupermarketben kapható márkás termékek általában ugyanolyan jók, mint más márkák. A Forbes Advisor ezt tovább vizsgálta, és megkérdezte a legnagyobb szupermarketláncok vásárlóit, hogy az elmúlt hat hónapban milyen saját márkás termékekhez fordultak.
A Tesco végzett az élen: majdnem kétötödük (38%), akik a kedvezőbb árú termékekkel helyettesítették a bevásárlásaikat, azt állította, hogy gyakran vásárolnak a Tesco saját márkás élelmiszereiből. Ezt követte a Sainsbury saját márkás termékei (33%) és az Asda Just Essentials (28%).
A tanulmány továbbá azt is feltárta, hogy a legnagyobb brit márkák közül melyiket nem szívesen cserélik le az emberek a heti szupermarketekben történő bevásárlás során. A Fairy az a márka, amelyhez a britek a leghűségesebbek, minden ötödik (20%) nem hajlandó lecserélni egy olcsóbb alternatívára, a Cadbury’s pedig az az élelmiszermárka, amelyről a legkevésbé hajlandóak lemondani, 12%-uk pedig heti alapélelmiszernek tekinti.
A felmérés a közelmúltban jelent meg azzal a hírrel, hogy az Aldi, amely 90%-ban saját márkás termékeket kínál, megelőzte a Morrisons-t, és ezzel a negyedik legnépszerűbb szupermarketlánc lett az Egyesült Királyságban.
„Az élelmiszerárak az év folyamán folyamatosan emelkedtek, ami az elosztástól kezdve a világszerte tapasztalható súlyos időjárási események hatásain át egészen a problémákig terjed” – mondta Laura Howard, a Forbes Advisor pénzszakértője.
Hozzátette:
„Ahogy legfrissebb kutatásunk is mutatja, a számok rideg valósága azt jelenti, hogy a „márkahűség” gyorsan háttérbe szorul a fogyasztói prioritások listáján. A tél közeledtével itt az ideje, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a szupermarketekben elköltött pénzből.”
Kapcsolódó cikkeink
Két és fél évi mélyponton a brit infláció
Két és fél évi mélypontra lassult az éves brit infláció…
Tovább olvasom >A várakozásokkal ellentétben januárban nem gyorsult az éves brit élelmiszerinfláció
A decemberivel azonos, 4 százalékos tizenkét havi inflációt mértek januárban…
Tovább olvasom >A gyártói márkák komoly veszélyben vannak a sajátmárkás termékek miatt
Az élelmiszer-értékesítés várhatóan 2024-ben is csak gyenge növekedést mutat, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Gondtalan fogyasztók? Jókora különbségek a középkorúak táborában
Bár az infláció visszahúzódott, a középkorúak jövedelme nem emelkedett jelentősebben,…
Tovább olvasom >18+! Az energiaital után a kóla lesz a következő?
A Magyarországon érvénybe lépő új szabályozás értelmében tilos lesz energiaitalokat…
Tovább olvasom >