A fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan figyel az árubemutatókra
Nagyon sok a visszaélés az árubemutatókon, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság emberei aktívan vizsgálják az ezzel foglalkozó cégeket.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2010-ben is ellenőrzi az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenységet az elmúlt években beérkezett fogyasztói panaszok, kifogásolt szerződési feltételek, valamint az eddig lefolytatott vizsgálatok negatív tapasztalatai miatt – közölte a hatóság.
A hatósági vizsgálatok azt mutatják, hogy ezen a területen nagyon sok a visszaélés, és az utóbbi időben már nem csak az eladásra szánt termékekkel, az értékesítés törvényességi módjaival, hanem az alkalmazott viselkedési eljárásokkal is komoly problémák mutatkoznak.
Az ilyen típusú értékesítési formákban még mindig nagyon magas, 80 százalék feletti a kifogásolási arány. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az utazással egybekötött árubemutatók célközönsége a kiszolgáltatott idősebb korosztály, akik az agresszív kereskedelmi módszer ellen védtelenek – írja közleményében az NFH.
Az NFH célja kiszűrni azokat a cégeket, amelyek a hatályos jogszabályokat megsértve végzik az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységüket. A hatóság tapasztalatai alapján úgy látja, hogy a problémák nagy része kiküszöbölhető, megakadályozható lenne, ha a vásárlók tisztában lennének az ilyen jellegű kereskedelem veszélyeivel, ismernék törvény adta jogaikat és élnének is azokkal.
A közleményben a hatóság utal egy Békés megyei esetre, ahol a sértett elmondása szerint megszégyenítették és megfélemlítették egy árubemutatóval egybekötött autóbuszos túrán, az ügyet fogyasztóvédők vizsgálják – írja az MTI nyomán az Index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >