A fogyasztóvédelmi hatóság fokozottan figyel az árubemutatókra
Nagyon sok a visszaélés az árubemutatókon, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság emberei aktívan vizsgálják az ezzel foglalkozó cégeket.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2010-ben is ellenőrzi az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenységet az elmúlt években beérkezett fogyasztói panaszok, kifogásolt szerződési feltételek, valamint az eddig lefolytatott vizsgálatok negatív tapasztalatai miatt – közölte a hatóság.
A hatósági vizsgálatok azt mutatják, hogy ezen a területen nagyon sok a visszaélés, és az utóbbi időben már nem csak az eladásra szánt termékekkel, az értékesítés törvényességi módjaival, hanem az alkalmazott viselkedési eljárásokkal is komoly problémák mutatkoznak.
Az ilyen típusú értékesítési formákban még mindig nagyon magas, 80 százalék feletti a kifogásolási arány. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az utazással egybekötött árubemutatók célközönsége a kiszolgáltatott idősebb korosztály, akik az agresszív kereskedelmi módszer ellen védtelenek – írja közleményében az NFH.
Az NFH célja kiszűrni azokat a cégeket, amelyek a hatályos jogszabályokat megsértve végzik az üzleten kívüli kereskedelmi tevékenységüket. A hatóság tapasztalatai alapján úgy látja, hogy a problémák nagy része kiküszöbölhető, megakadályozható lenne, ha a vásárlók tisztában lennének az ilyen jellegű kereskedelem veszélyeivel, ismernék törvény adta jogaikat és élnének is azokkal.
A közleményben a hatóság utal egy Békés megyei esetre, ahol a sértett elmondása szerint megszégyenítették és megfélemlítették egy árubemutatóval egybekötött autóbuszos túrán, az ügyet fogyasztóvédők vizsgálják – írja az MTI nyomán az Index.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >