A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakemberei és hazai magánjogi szakemberek. A rendezvény keretében elsősorban az influenszeri felelősség és a platformfelelősség témaköreit járták körbe a résztvevők.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt években nagy figyelmet fordít arra, hogy azokat a piaci szereplőket vonja felelősségre, akiktől a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatok korrekciója leginkább elvárható. Ezért a GVH kiemelten fókuszál a platformfelelősség különböző aspektusaira vagy például az influenszerek, véleményvezérek felelősségére. Utóbbi témában a GVH 2022 novemberében útmutatót tett közzé a piaci szereplők számára, 2023-ban pedig a GVH Podcastban is részletesen tárgyalta az influenszerek felelősségét.
A február 8-án „Fogyasztóvédelmi felelősség” címmel szervezett workshop célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyújtson a résztvevők számára a fogyasztóvédelmi felelősség rendszerébe, kiemelt figyelmet fordítva az influenszeri felelősség és a platformfelelősség kérdésköreire.
Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese köszöntőjében kiemelte:
„A felelősség minden fogyasztóvédelmi ügy központi értékelési eleme. Felelősség megállapítása nélkül nincs szankció. Különösen fontos ezért, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, hogy kereskedelmi kommunikációjukhoz milyen jogi feltételek esetén kapcsolódhat hatósági jogkövetkezmény.”
– világított rá Bak László.
A mintegy kétórás online tudásmegosztó rendezvényen megosztotta tapasztalatait és ismereteit a GVH Versenytanácsának több tagja, a nemzeti versenyhatóság fogyasztóvédelmi szakemberei és hazai – a jogterületen jártas – ügyvédek is.
Kapcsolódó cikkeink
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >NGM: a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését
A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói…
Tovább olvasom >A GVH 100 millió forint bírságot szabott ki a GymBeam táplálékkiegészítőket forgalmazó cégre
Megtévesztően kommunikált a GymBeam, ezért 100 millió forintos bírságot szabtak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >