A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakemberei és hazai magánjogi szakemberek. A rendezvény keretében elsősorban az influenszeri felelősség és a platformfelelősség témaköreit járták körbe a résztvevők.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt években nagy figyelmet fordít arra, hogy azokat a piaci szereplőket vonja felelősségre, akiktől a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatok korrekciója leginkább elvárható. Ezért a GVH kiemelten fókuszál a platformfelelősség különböző aspektusaira vagy például az influenszerek, véleményvezérek felelősségére. Utóbbi témában a GVH 2022 novemberében útmutatót tett közzé a piaci szereplők számára, 2023-ban pedig a GVH Podcastban is részletesen tárgyalta az influenszerek felelősségét.
A február 8-án „Fogyasztóvédelmi felelősség” címmel szervezett workshop célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyújtson a résztvevők számára a fogyasztóvédelmi felelősség rendszerébe, kiemelt figyelmet fordítva az influenszeri felelősség és a platformfelelősség kérdésköreire.
Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese köszöntőjében kiemelte:
„A felelősség minden fogyasztóvédelmi ügy központi értékelési eleme. Felelősség megállapítása nélkül nincs szankció. Különösen fontos ezért, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, hogy kereskedelmi kommunikációjukhoz milyen jogi feltételek esetén kapcsolódhat hatósági jogkövetkezmény.”
– világított rá Bak László.
A mintegy kétórás online tudásmegosztó rendezvényen megosztotta tapasztalatait és ismereteit a GVH Versenytanácsának több tagja, a nemzeti versenyhatóság fogyasztóvédelmi szakemberei és hazai – a jogterületen jártas – ügyvédek is.
Kapcsolódó cikkeink
GVH: Az online Árfigyelő bővítésének piacélénkítő hatása van
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő rendszer piacélénkítő…
Tovább olvasom >Döntött a GVH: a Wizz Air több ezer utasnak fizet visszatérítést
Megtévesztette utasait a Wizz Air, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt a…
Tovább olvasom >Alapvető élelmiszerek árának csökkentése érdekében lép fel a GVH
Újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ügyészség: valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a fogyasztókat
Valótlan arcképekkel és vásárlói véleményekkel tévesztette meg egy webáruház a…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági trendek: mire figyeljünk 2025-ben?
2025-ben is erőteljes növekedés várható a vállalati zöld hitelek piacán,…
Tovább olvasom >Erős márkák, erős Magyarország: a Nemzetgazdasági Minisztérium aktívan támogatja a hazai vállalkozások márkaépítési törekvéseit
A hazai vállalkozások versenyképességet támogató adórendszer, a tisztességes kereskedelmi gyakorlatok,…
Tovább olvasom >