A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakemberei és hazai magánjogi szakemberek. A rendezvény keretében elsősorban az influenszeri felelősség és a platformfelelősség témaköreit járták körbe a résztvevők.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt években nagy figyelmet fordít arra, hogy azokat a piaci szereplőket vonja felelősségre, akiktől a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatok korrekciója leginkább elvárható. Ezért a GVH kiemelten fókuszál a platformfelelősség különböző aspektusaira vagy például az influenszerek, véleményvezérek felelősségére. Utóbbi témában a GVH 2022 novemberében útmutatót tett közzé a piaci szereplők számára, 2023-ban pedig a GVH Podcastban is részletesen tárgyalta az influenszerek felelősségét.
A február 8-án „Fogyasztóvédelmi felelősség” címmel szervezett workshop célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyújtson a résztvevők számára a fogyasztóvédelmi felelősség rendszerébe, kiemelt figyelmet fordítva az influenszeri felelősség és a platformfelelősség kérdésköreire.
Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese köszöntőjében kiemelte:
„A felelősség minden fogyasztóvédelmi ügy központi értékelési eleme. Felelősség megállapítása nélkül nincs szankció. Különösen fontos ezért, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, hogy kereskedelmi kommunikációjukhoz milyen jogi feltételek esetén kapcsolódhat hatósági jogkövetkezmény.”
– világított rá Bak László.
A mintegy kétórás online tudásmegosztó rendezvényen megosztotta tapasztalatait és ismereteit a GVH Versenytanácsának több tagja, a nemzeti versenyhatóság fogyasztóvédelmi szakemberei és hazai – a jogterületen jártas – ügyvédek is.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal 2024-es beszámolóját az Országgyűlés gazdasági bizottsága
Az Országgyűlés gazdasági bizottsága ellenszavazat nélkül elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >GVH: átláthatóbban fog akciózni az Answear ruházati webáruház
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Answear ruházati webáruházat működtető…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >