A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szakemberei és hazai magánjogi szakemberek. A rendezvény keretében elsősorban az influenszeri felelősség és a platformfelelősség témaköreit járták körbe a résztvevők.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt években nagy figyelmet fordít arra, hogy azokat a piaci szereplőket vonja felelősségre, akiktől a kifogásolt kereskedelmi gyakorlatok korrekciója leginkább elvárható. Ezért a GVH kiemelten fókuszál a platformfelelősség különböző aspektusaira vagy például az influenszerek, véleményvezérek felelősségére. Utóbbi témában a GVH 2022 novemberében útmutatót tett közzé a piaci szereplők számára, 2023-ban pedig a GVH Podcastban is részletesen tárgyalta az influenszerek felelősségét.
A február 8-án „Fogyasztóvédelmi felelősség” címmel szervezett workshop célja az volt, hogy mélyebb betekintést nyújtson a résztvevők számára a fogyasztóvédelmi felelősség rendszerébe, kiemelt figyelmet fordítva az influenszeri felelősség és a platformfelelősség kérdésköreire.
Bak László, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese köszöntőjében kiemelte:
„A felelősség minden fogyasztóvédelmi ügy központi értékelési eleme. Felelősség megállapítása nélkül nincs szankció. Különösen fontos ezért, hogy a vállalkozások tisztában legyenek azzal, hogy kereskedelmi kommunikációjukhoz milyen jogi feltételek esetén kapcsolódhat hatósági jogkövetkezmény.”
– világított rá Bak László.
A mintegy kétórás online tudásmegosztó rendezvényen megosztotta tapasztalatait és ismereteit a GVH Versenytanácsának több tagja, a nemzeti versenyhatóság fogyasztóvédelmi szakemberei és hazai – a jogterületen jártas – ügyvédek is.
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >