A fogyasztóvédelemmel és az egészségüggyel ösztönzi az EU a gazdasági növekedést
A gazdasági növekedés ösztönzését tartja szem előtt az Európai Bizottság a 2013 utáni időszakra vonatkozó egészségügyi és fogyasztóvédelmi keretprogramjaival, amelynek részleteit Brüsszelben szerdán ismertette a témákban illetékes bizottsági tag, John Dalli.
„Ha az emberek tovább maradnak egészségesek és aktívak, az nemcsak számukra, de a munkahelyteremtés és a növekedés szempontjából is kedvező. A magabiztos, tudatos fogyasztók virágzó piacokat teremtenek” – fogalmazott a máltai szakember. Hozzátette: „biztos vagyok abban, hogy a két program jelentős mértékben hozzájárul majd az Európa 2020 célkitűzések – az intelligens, fenntartható és inkluzív növekedés – megvalósításához az évtized végére.”
A 2014–2020 között zajló egészségügyi program költségvetése 446 millió euró, a fogyasztóvédelmi tervé 197 millió euró. A programok az eddiginél „kevesebb, ámde konkrétabb, továbbá egyértelmű uniós hozzáadott értéket jelentő intézkedésekre összpontosulnak”. Közös céljuk, hogy „Európa polgárai egészségesek, aktívak, tájékozottak, cselekvő- és döntésképesek legyenek, és így hozzá tudjanak járulni a gazdasági növekedéshez”.
Az elsősorban a tagállamok munkáját, nemzeti erőfeszítéseit támogató egészségügyi program célkitűzései közé tartozik az innovatív és fenntartható egészségügyi rendszerek megvalósítása, a jobb és biztonságosabb egészségügyi ellátás elérhetőségének növelése az állampolgárok számára, az egészség megőrzésének és a betegségek megelőzésének ösztönzése, valamint az állampolgárok védelme a határokon átlépő egészségi veszélyekkel szemben.
A fogyasztóvédelmi program középpontjában áll a termékbiztonság növelése hatékony piacfelügyelettel, a fogyasztók tájékozottságának, ismereteinek javítása és az őket megillető jogok tudatosítása, a fogyasztói jogok megszilárdítása és az alternatív vitarendezés, továbbá a külföldi jogérvényesítés megerősítése. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >