A fogyasztót ösztönözné az egységes logóhasználat a hazai termékek vásárlására
Hazánk legismertebb eredetjelölő védjegyeit üzemeltető „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. szüreti mulatsággal egybekötött partnertalálkozó keretében mutatta be legfrissebb fogyasztói felmérésének eredményeit.
A jövőre 10 éves nonprofit szervezet évente két rendezvényt szervez. A már hagyományosnak mondható tavaszi konferencia mellett ősszel kötetlen partnertalálkozóval köszöni meg az együttműködést védjegyhasználóinak. A rendezvény fő célja a jó hangulat megteremtése mellett, a friss szakmai információk átadása.
Ennek megfelelően a nap rövid szakmai programmal kezdődött, ahol a társaság ügyvezetője, Kecskeméti Attila bemutatta a nyári-őszi kiállítási időszak során folytatott fogyasztói felmérés eredményeit. Legfontosabbnak tartotta kiemelni a következőket:
– a válaszadók jelentős része azért választja az itthon készült termékeket – amellett, hogy ezzel a hazai vállalkozásokat támogatja (80%) -, mert azokat biztonságosabbnak tartja, mint a bizonytalan eredetű import termékek (60%). Ugyanakkor csak kevesen ismerik fel az összefüggést (28%), hogy ezzel saját magukat is támogatják.
– Sokan azért nem vesznek magyar termékeket, amellett, hogy drágának ítélik (35%), mert nehéz azokat felismerni (27%).
– A termékeken szereplő jól ismert védjegyek bizalmat keltenek a fogyasztók egy jelentős részében (39%) és arról adnak tájékoztatást, hogy a termék itthon készül (76%). A három logó – magyar, hazai és hazai feldolgozású – közötti tartalmi különbséget azonban a fogyasztók 99%-a nem ismeri.
– A válaszadók úgy gondolják, hogy a magyar termékek ösztönzését a magyar munkahelyek megőrzésének hangsúlyozásával (48%), külföldinél kedvezőbb árakkal (36%) és hazai származást igazoló egységes logóhasználattal (34%) lehetne leginkább ösztönözni.
Levonható a következtetés, mely szerint a fogyasztó továbbra is roppant árérzékeny, ugyanakkor bízik a magyar termékekben, mely jó kiindulási alap. Ösztönözni lehetne őt a magyar termékek vásárlására, ha ezeket a termékeket egységes logórendszer jelölné, így azok könnyen felismerhetők lennének. Viszont kiemelt hangsúlyt kell fektetni az oktatásra, gondolva ez alatt a védjegyek tartalmi jelentésének, illetve a hazai termékek választása mögött megbúvó gazdasági összefüggés elmagyarázására.
A folytatásban Bárdi Károly bemutatta az Észak-Ausztriába, Svájcba, Németországba és Liechtensteinbe irányuló exportlehetőségeket a Magyar Állam és az Exim Bank garanciájával. Majd Vajda Éva, az iWebMa Magyarország ügyvezetője tartott rövid gondolatébresztő prezentációt FMCG online marketing témában. Már második éve kiemelt támogatóként a Budapest Bank is részt vesz az eseményeken, a pénzintézet elkötelezett a magyar kkv-k fejlődése mellett, ügyfélkörük döntő többségét ezek a cégek adják.
A nap további részében a szórakozásé volt a főszerep: a vendégek a szüretelés hagyományaival kapcsolatban számos érdekességet megtudhattak és kipróbálhattak köszönhetően a rendezvény helyszínéül szolgáló Hilltop Borászatnak. A borászati látogatást és borkóstolót követően egyéni, illetve csapatjátékokban mérték össze tudásukat: borfelismerő verseny, bortotó, szüreti olimpiai játékok: szüretelés, szőlőprés összerakása, lopózó és hordógurító verseny. A programot svédasztalos ebéd zárta.
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >