A fogyasztókat védi az új szabályozás
Február 2-én lépett életbe az AI Act, az Európai Unió első rendelete a mesterséges intelligenciáról (AI/MI). A jogszabály minden szervezetre és vállalatra vonatkozik, amely MI-t fejleszt, értékesít vagy használ az Európai Unió területén, függetlenül attól, hogy az EU-ban vagy azon kívül működik.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az AI Act célja az, hogy a MI rendszerek biztonságosak legyenek, minden fejlesztő és működtető felelősen alkalmazza a mesterséges intelligenciát, biztosított legyen az alapvető jogok védelme, a magánélethez és a méltányos bánásmódhoz való jog. A vállalkozásokat is védi, mivel az egységes szabályozási keret csökkenti a nemzetközi versenyből adódó káoszt, és támogatja a tisztességes versenyt.
A rendelet az AI-rendszereket négy kockázati szintre sorolja be: a tiltott kategóriába tartoznak a manipulációra vagy megfigyelésre épülő rendszerek, míg a magas kockázatúak, például egészségügyi vagy pénzügyi AI-megoldások, szigorú ellenőrzés alá esnek.
A szabályozásból kitűnik, hogy annak fontos eleme a fogyasztók védelme, de még nincs konkrét iránymutatás, honnan tudhatjuk, hogy a szolgáltató tevékenységére milyen kockázati besorolás vonatkozik – mondta el dr. Tóth Judit Lenke, adatvédelmi és pénzmosás elleni szakjogász. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >Az AI lehet a fenntartható költségcsökkentés kulcsa
A növekvő költségek és a mind kiélezettebb verseny egyre komolyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >