A fogyasztókat védi az új szabályozás
Február 2-én lépett életbe az AI Act, az Európai Unió első rendelete a mesterséges intelligenciáról (AI/MI). A jogszabály minden szervezetre és vállalatra vonatkozik, amely MI-t fejleszt, értékesít vagy használ az Európai Unió területén, függetlenül attól, hogy az EU-ban vagy azon kívül működik.
A cikk a Trade magazin 2025/4. lapszámában olvasható.
Az AI Act célja az, hogy a MI rendszerek biztonságosak legyenek, minden fejlesztő és működtető felelősen alkalmazza a mesterséges intelligenciát, biztosított legyen az alapvető jogok védelme, a magánélethez és a méltányos bánásmódhoz való jog. A vállalkozásokat is védi, mivel az egységes szabályozási keret csökkenti a nemzetközi versenyből adódó káoszt, és támogatja a tisztességes versenyt.
A rendelet az AI-rendszereket négy kockázati szintre sorolja be: a tiltott kategóriába tartoznak a manipulációra vagy megfigyelésre épülő rendszerek, míg a magas kockázatúak, például egészségügyi vagy pénzügyi AI-megoldások, szigorú ellenőrzés alá esnek.
A szabályozásból kitűnik, hogy annak fontos eleme a fogyasztók védelme, de még nincs konkrét iránymutatás, honnan tudhatjuk, hogy a szolgáltató tevékenységére milyen kockázati besorolás vonatkozik – mondta el dr. Tóth Judit Lenke, adatvédelmi és pénzmosás elleni szakjogász. //
Kapcsolódó cikkeink
Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >PwC Value in Motion: Az AI gazdaságélénkító hatása 2035-ig elérheti a 15%-ot
A PwC legfrissebb kutatása szerint az AI (mesterséges intelligencia) a…
Tovább olvasom >Az SAP újragondolja a vállalati alkalmazások jövőjét: az AI mindenhol jelen lesz
Az SAP idei Sapphire konferenciáján olyan úttörő technológiai fejlesztéseket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >