A fogyasztók közelébe helyezik a gyártást a csúcstechnológiai cégek

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 09. 07. 11:10

Az európai csúcstechnológiai (hi-tech) cégek a kereslet növekedésére számítva egyre inkább a felhasználók közelébe helyezik gyártóbázisaikat – derült ki a UPS amerikai logisztikai vállalat megbízásából készített globális felmérésből, amely során mintegy 500 európai csúcstechnológiai vállalat felsővezetőjét is megkérdezték.

EU

Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a válaszok alapján erősek a globális és európai hi-tech exportnövekedési kilátások, a cégek 39 százaléka a jelenlegi ütemmel megegyező növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat. A top három célpiac, amelyekre az európai hi-tech cégek az idén terveznek belépni, Brazília, India és Dél-Kelet Ázsia – írják.

A válaszadók 38 százaléka helyezi közelebb termeléssel, vagy összeszereléssel foglalkozó bázisát a kereslet jelentkezésének helyéhez. Hozzáteszik: a hi-tech cégek alapvetően továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő-költségeiket, a válaszadók 59 százaléka használja ezt a stratégiát.

A felmérés készítői szerint a gyártásnak a felhasználók közelébe helyezésével a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és javítani a termékek minőségbiztosítását. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt helyezett át gyártóbázist azért, hogy közelebb kerüljön a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig az idén tett hasonló lépéseket – derült ki a felmérésből.

A felmérést a UPS megbízásából az IDC Manufacturing Insights végezte. (MTI)

Kapcsolódó cikkeink