A fogyasztók közelébe helyezik a gyártást a csúcstechnológiai cégek
Az európai csúcstechnológiai (hi-tech) cégek a kereslet növekedésére számítva egyre inkább a felhasználók közelébe helyezik gyártóbázisaikat – derült ki a UPS amerikai logisztikai vállalat megbízásából készített globális felmérésből, amely során mintegy 500 európai csúcstechnológiai vállalat felsővezetőjét is megkérdezték.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a válaszok alapján erősek a globális és európai hi-tech exportnövekedési kilátások, a cégek 39 százaléka a jelenlegi ütemmel megegyező növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat. A top három célpiac, amelyekre az európai hi-tech cégek az idén terveznek belépni, Brazília, India és Dél-Kelet Ázsia – írják.
A válaszadók 38 százaléka helyezi közelebb termeléssel, vagy összeszereléssel foglalkozó bázisát a kereslet jelentkezésének helyéhez. Hozzáteszik: a hi-tech cégek alapvetően továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő-költségeiket, a válaszadók 59 százaléka használja ezt a stratégiát.
A felmérés készítői szerint a gyártásnak a felhasználók közelébe helyezésével a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és javítani a termékek minőségbiztosítását. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt helyezett át gyártóbázist azért, hogy közelebb kerüljön a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig az idén tett hasonló lépéseket – derült ki a felmérésből.
A felmérést a UPS megbízásából az IDC Manufacturing Insights végezte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Gebrüder Weiss Kft. 10 milliárd forintos beruházása a logisztika jövőjébe
Átadták a Gebrüder Weiss Kft. új, 10 milliárd forint értékű…
Tovább olvasom >Sprinter felvásárlásával terjeszkedik Magyarországon a Sameday romániai futárszolgálat
Az easybox csomagautomatákat üzemeltető, romániai székhelyű Sameday futárszolgálat magyarországi házhozszállítási…
Tovább olvasom >A Vinted akciója miatt használhatatlan vált a FoxPost szolgáltatása
A FoxPost csomagküldő szolgáltatása az utóbbi napokban komoly kihívásokkal nézett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >