A fogyasztók közelébe helyezik a gyártást a csúcstechnológiai cégek
Az európai csúcstechnológiai (hi-tech) cégek a kereslet növekedésére számítva egyre inkább a felhasználók közelébe helyezik gyártóbázisaikat – derült ki a UPS amerikai logisztikai vállalat megbízásából készített globális felmérésből, amely során mintegy 500 európai csúcstechnológiai vállalat felsővezetőjét is megkérdezték.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a válaszok alapján erősek a globális és európai hi-tech exportnövekedési kilátások, a cégek 39 százaléka a jelenlegi ütemmel megegyező növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat. A top három célpiac, amelyekre az európai hi-tech cégek az idén terveznek belépni, Brazília, India és Dél-Kelet Ázsia – írják.
A válaszadók 38 százaléka helyezi közelebb termeléssel, vagy összeszereléssel foglalkozó bázisát a kereslet jelentkezésének helyéhez. Hozzáteszik: a hi-tech cégek alapvetően továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő-költségeiket, a válaszadók 59 százaléka használja ezt a stratégiát.
A felmérés készítői szerint a gyártásnak a felhasználók közelébe helyezésével a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és javítani a termékek minőségbiztosítását. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt helyezett át gyártóbázist azért, hogy közelebb kerüljön a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig az idén tett hasonló lépéseket – derült ki a felmérésből.
A felmérést a UPS megbízásából az IDC Manufacturing Insights végezte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A Waberer’s lesz a GYSEV Cargo Zrt. többségi tulajdonosa
A Waberer’s International Nyrt. 70 százalékos részesedést szerez a GYSEV…
Tovább olvasom >Újabb márkákkal erősít Csehországban az AutoWallis Csoport
Az AutoWallis Csoport tovább bővíti tevékenységét Csehországban, miután megvásárolta a…
Tovább olvasom >Bemutatták a 30. Logisztikai Évkönyvet
December 16-án az UniZone BGE Hallgatói Centrumban debütált a Magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >