A fogyasztók közelébe helyezik a gyártást a csúcstechnológiai cégek
Az európai csúcstechnológiai (hi-tech) cégek a kereslet növekedésére számítva egyre inkább a felhasználók közelébe helyezik gyártóbázisaikat – derült ki a UPS amerikai logisztikai vállalat megbízásából készített globális felmérésből, amely során mintegy 500 európai csúcstechnológiai vállalat felsővezetőjét is megkérdezték.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a válaszok alapján erősek a globális és európai hi-tech exportnövekedési kilátások, a cégek 39 százaléka a jelenlegi ütemmel megegyező növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat. A top három célpiac, amelyekre az európai hi-tech cégek az idén terveznek belépni, Brazília, India és Dél-Kelet Ázsia – írják.
A válaszadók 38 százaléka helyezi közelebb termeléssel, vagy összeszereléssel foglalkozó bázisát a kereslet jelentkezésének helyéhez. Hozzáteszik: a hi-tech cégek alapvetően továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő-költségeiket, a válaszadók 59 százaléka használja ezt a stratégiát.
A felmérés készítői szerint a gyártásnak a felhasználók közelébe helyezésével a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és javítani a termékek minőségbiztosítását. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt helyezett át gyártóbázist azért, hogy közelebb kerüljön a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig az idén tett hasonló lépéseket – derült ki a felmérésből.
A felmérést a UPS megbízásából az IDC Manufacturing Insights végezte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Préda Máté a DODO új magyarországi vezetője
Az utolsó kilométeres, okoslogisztikai szolgáltatásokat kínáló DODO Préda Mátét bízta…
Tovább olvasom >Megjelent a Debreceni Logisztikai és Kamion Terminál kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési hirdetmény
Jelentős mérföldkőhöz érkezett a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet területén megvalósuló…
Tovább olvasom >A Waberer’s szállította a Zsolnay Fényfesztivál egyik legkülönlegesebb fényinstallációját
Amikor egy fényalkotás több mint ezer kilométerről érkezik, hogy a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >