A fogyasztók közel fele szeretné, ha a márkák „lenyelnék” az áremelést
Az Ello felmérése szerint az Egyesült Királyság fogyasztóinak csaknem fele (43%) azt szeretné, ha a márkák elnyelnék az áremelkedéseket az ügyfelek támogatása érdekében a megélhetési költségek válsága idején. Ez az adat abból adódik, hogy a felmérés 1000 válaszadójának 31%-a már régóta nem engedheti meg magának, hogy minden olyan márkás terméket vegyen, amilyent általában vásárolna, mivel a növekvő költségek torzítják a márkahűséget.
Egyre gyakoribb a szupermarket váltás is: 17 százalékuk máshol vásárol, hogy pénzt takarítson meg az emelkedő élelmiszerárakon, a változást figyelembe véve további 15 százalékot.
Alternatív megoldást keresve a felmérés azt találta, hogy 42%-uk nagyobb valószínűséggel marad hűséges a márkákhoz, ha kedvezményeket kínálnak más általuk vásárolt termékekre.
„A megélhetési költségek válsága kihívást jelent a kormánynak, a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak” – mondta Michael Kalli, Ello ügyvezető igazgatója. „Mivel a kamatlábak, valamint az élelmiszerek, az energia, a benzin és az általános fogyasztási cikkek árai folyamatosan emelkednek, a jelenlegi légkör valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az Egyesült Királyságnak szembe kell néznie a járvány kitörése óta. A statisztikák aggasztóak, és bár az árak emelkedése elkerülhetetlen, a vállalkozásoknak más utakat is meg kell vizsgálniuk, hogy enyhítsenek a megélhetési költségek emelkedésével küszködő fogyasztókra nehezedő nyomáson.”
A Barclaycard kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók közel fele a költségvetési és saját márkás termékek mellett dönt, mivel a megélhetési költségek továbbra is súlyosbodnak.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Tovább erősödnek hazánk agrárkapcsolatai az Egyesült Királysággal
Tovább kell erősíteni az együttműködést a mezőgazdaság és a kereskedelem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >