A fogyasztók közel fele szeretné, ha a márkák „lenyelnék” az áremelést
Az Ello felmérése szerint az Egyesült Királyság fogyasztóinak csaknem fele (43%) azt szeretné, ha a márkák elnyelnék az áremelkedéseket az ügyfelek támogatása érdekében a megélhetési költségek válsága idején. Ez az adat abból adódik, hogy a felmérés 1000 válaszadójának 31%-a már régóta nem engedheti meg magának, hogy minden olyan márkás terméket vegyen, amilyent általában vásárolna, mivel a növekvő költségek torzítják a márkahűséget.

Mivel az infláció 40 éves csúcsát érte el, és 10% fölé emelkedett, a kutatás kimutatta, hogy a fogyasztók 40%-ának csökkentenie kellett a kiadásait
Egyre gyakoribb a szupermarket váltás is: 17 százalékuk máshol vásárol, hogy pénzt takarítson meg az emelkedő élelmiszerárakon, a változást figyelembe véve további 15 százalékot.
Alternatív megoldást keresve a felmérés azt találta, hogy 42%-uk nagyobb valószínűséggel marad hűséges a márkákhoz, ha kedvezményeket kínálnak más általuk vásárolt termékekre.
„A megélhetési költségek válsága kihívást jelent a kormánynak, a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak” – mondta Michael Kalli, Ello ügyvezető igazgatója. „Mivel a kamatlábak, valamint az élelmiszerek, az energia, a benzin és az általános fogyasztási cikkek árai folyamatosan emelkednek, a jelenlegi légkör valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az Egyesült Királyságnak szembe kell néznie a járvány kitörése óta. A statisztikák aggasztóak, és bár az árak emelkedése elkerülhetetlen, a vállalkozásoknak más utakat is meg kell vizsgálniuk, hogy enyhítsenek a megélhetési költségek emelkedésével küszködő fogyasztókra nehezedő nyomáson.”
A Barclaycard kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók közel fele a költségvetési és saját márkás termékek mellett dönt, mivel a megélhetési költségek továbbra is súlyosbodnak.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >AI-alapú borajánló eszközt vezet be az M&S
A brit Marks & Spencer (M&S) új, mesterséges intelligenciával működő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >