A fogyasztók közel fele szeretné, ha a márkák „lenyelnék” az áremelést
Az Ello felmérése szerint az Egyesült Királyság fogyasztóinak csaknem fele (43%) azt szeretné, ha a márkák elnyelnék az áremelkedéseket az ügyfelek támogatása érdekében a megélhetési költségek válsága idején. Ez az adat abból adódik, hogy a felmérés 1000 válaszadójának 31%-a már régóta nem engedheti meg magának, hogy minden olyan márkás terméket vegyen, amilyent általában vásárolna, mivel a növekvő költségek torzítják a márkahűséget.

Mivel az infláció 40 éves csúcsát érte el, és 10% fölé emelkedett, a kutatás kimutatta, hogy a fogyasztók 40%-ának csökkentenie kellett a kiadásait
Egyre gyakoribb a szupermarket váltás is: 17 százalékuk máshol vásárol, hogy pénzt takarítson meg az emelkedő élelmiszerárakon, a változást figyelembe véve további 15 százalékot.
Alternatív megoldást keresve a felmérés azt találta, hogy 42%-uk nagyobb valószínűséggel marad hűséges a márkákhoz, ha kedvezményeket kínálnak más általuk vásárolt termékekre.
„A megélhetési költségek válsága kihívást jelent a kormánynak, a vállalkozásoknak és a fogyasztóknak” – mondta Michael Kalli, Ello ügyvezető igazgatója. „Mivel a kamatlábak, valamint az élelmiszerek, az energia, a benzin és az általános fogyasztási cikkek árai folyamatosan emelkednek, a jelenlegi légkör valószínűleg az egyik legnagyobb kihívás, amellyel az Egyesült Királyságnak szembe kell néznie a járvány kitörése óta. A statisztikák aggasztóak, és bár az árak emelkedése elkerülhetetlen, a vállalkozásoknak más utakat is meg kell vizsgálniuk, hogy enyhítsenek a megélhetési költségek emelkedésével küszködő fogyasztókra nehezedő nyomáson.”
A Barclaycard kutatása azt mutatja, hogy a fogyasztók közel fele a költségvetési és saját márkás termékek mellett dönt, mivel a megélhetési költségek továbbra is súlyosbodnak.
Kapcsolódó cikkeink
On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >Tesco kampány az egészségesebb táplálkozásért – ingyen gyümölcs gyerekeknek
Új kampányt indított a Tesco az Egyesült Királyságban a gyümölcs-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >