A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen
A fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a Pécsi Tudományegyetemen. Egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi kara munkatársainak kutatásait – tájékoztatta a PTE az MTI-t.
Mint az a PTE közleményéből kiderül, the CoRe lab néven a kar keretein belül nemrégiben kezdte meg működését egy fogyasztói magatartáskutatással foglalkozó központ. Az innovatív marketingkutatási módszerekre összpontosító központ eszközparkja – írták – lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.
Németh Péter, a Fogyasztói Magatartáskutató Központ vezetője az MTI érdeklődésére előbbivel kapcsolatban elmondta, kevés vállalat, illetve akadémiai kutató alkalmazza még az úgynevezett eye tracking technológiát. Kiemelte: a kamera képes az ember szemének mozgását követni; a stabil szemkamerát használva egy monitor előtt ülő alany szemmozgását vizsgálhatják, míg a mobil szemkamera egy szemüvegbe építve követi a látószerv mozgását.
Kifejtette: a technológiát a pedagógia, az orvostudomány, a sporttudomány és a marketing területén alkalmazzák. Mint mondta, a the CoRe lab esetében fogyasztói magatartásokat vizsgálnak a kamerák segítségével. Azt kutathatják, hogy egy adott termékre, termékkategóriára felfigyel-e az alany, vagy mennyire hatékony egy adott termékkihelyezés, üzleten belüli kommunikációs anyag. A stabil szemkamerával pedig egy weboldal felhasználóbarát jellegét, illetve egy internetes vásárlási folyamat gördülékenységét, hatékonyságát tudják mérni.
Németh Péter ismertetése szerint a központ már dolgozott együtt szállodával és kereskedelmi lánc üzletében is végeztek méréseket a mobil szemkamerával.
A központ vezetője fontosnak tartja a vállalatokkal való együttműködéseket, éppen ezért több kurzuson is a hallgatókkal közösen valós vállalati problémákon dolgoznak és a laborban is több olyan projekt fut, amelynek keretében hallgatók vesznek részt kutatóként a vizsgálatokban – mondta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új magyar szőlőfajta hódíthatja meg az egész országot?
A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel…
Tovább olvasom >A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek
A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >